Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jo precis, är medveten om att man får välja platser själv. Var kanske lite otydlig. Det jag undrar är om ni tror (baserat på erfarenhet) det minskar ens chans om det bara finns spridda platser lediga?
Nej, det finns mig veterligen inget som tyder på att det är lägre chans att bli uppgraderad (minst 2 personer) om det bara är spridda platser. Har ju varit några exempel med folk som uppgraderat med plusgrade och sedan inte kunnat sitta tillsammans för att det varit få lediga platser.
Lite OT, men det är rätt vanligt att man får en CU med SAS och det sedan visar sig att det bara finns mittplatser eller någon enstaka gångplats kvar. Skulle de ha sådan logik skulle de inte uppgradera folk med CU heller i dessa fall då det blir en "downgrade" för någon som föredrar fönster.

Nej, det finns mig veterligen inget som tyder på att det är lägre chans att bli uppgraderad (minst 2 personer) om det bara är spridda platser. Har ju varit några exempel med folk som uppgraderat med plusgrade och sedan inte kunnat sitta tillsammans för att det varit få lediga platser.
Lite OT, men det är rätt vanligt att man får en CU med SAS och det sedan visar sig att det bara finns mittplatser eller någon enstaka gångplats kvar. Skulle de ha sådan logik skulle de inte uppgradera folk med CU heller i dessa fall då det blir en "downgrade" för någon som föredrar fönster.

Stort tack för svaret @palmen

Ska flyga till LAX onsdag i SAS Plus och fick erbjudande via mail om att uppgradera.
33000 poäng var förvalt och jag tänkte inte till riktigt utan valde att bidda denna summa.
Nån som vet en rimlig nivå som man ska lägga sig på för att vinna en sån bid?
Enligt Amadeus är det fler än 9 platser lediga i business...

Ska flyga till LAX onsdag i SAS Plus och fick erbjudande via mail om att uppgradera.
33000 poäng var förvalt och jag tänkte inte till riktigt utan valde att bidda denna summa.

Är det inte 35 000 poäng det kostar att uppgradera motsvarande i gate?

Lägsta möjliga är standard. Allt annat är slöseri eftersom det är dold budgivning.

Om dubbel tittar antal lediga plaster ger det ofta en fingervisning. Personligen hade jag lagt lägsta om det inte är superviktigt med uppgradering. De brukar fylla upp och spara ca 6 platser för uppgradering på flygplatsen.

Jag tror jag har läst någonstans att om man inte får mailet om lyckad uppgradering 48 timmar innan så är det ett starkt tecken på att uppgraderingen inte har gått igenom, är det någon som har fått en lyckad uppgradering och fått mailet typ 47 timmar eller mindre från avgång ?

Japp, har hänt flera gånger att jag fått positivt besked så sent som 36 timmar innan.

Toppen