Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jag har använt plusgrade en del från Narita till Köpenhamn senaste året. Hittills har det bara gått att lägga bud på 50.000 poäng för Go till Business vilket har diskuterats en del här tidigare eftersom Japan inte tillåter budgivning. För min nästa resa i November lade jag ett bud i lördags och då gick det att ändra beloppet och dra ner till 38.000 poäng som lägst. Är det någon annan som har noterat detta och kan reglerna i så fall ha ändrats nu?

Mitt bud gick igenom så nu går det tydligen att uppgradera från GO till Business på sträckan NRT-CPH för 38.000 poäng mot tidigare 50.000 poäng.

Jag har en plus saver bokning arn-ord-cmh. Det har visat sig att ord-cmh är med AA, jag hade hellre hittat en UA flygning för att få lite EuroBonus poäng även för den men då kostnaden att boka om är lite för hög på en saver biljett så har jag avstått. Jag har dock lagt ett bud på att uppgradera till business (arn-ord), om den går igenom, innebär det att jag har en ny business biljett och kan omboka ord-cmh utan avgift eller är jag kvar i plus saver läge och har en ombokningsavgift?

Jag har en plus saver bokning arn-ord-cmh. Det har visat sig att ord-cmh är med AA, jag hade hellre hittat en UA flygning för att få lite EuroBonus poäng även för den men då kostnaden att boka om är lite för hög på en saver biljett så har jag avstått. Jag har dock lagt ett bud på att uppgradera till business (arn-ord), om den går igenom, innebär det att jag har en ny business biljett och kan omboka ord-cmh utan avgift eller är jag kvar i plus saver läge och har en ombokningsavgift?

Oavsett vilket så får du en business saver om uppgraderingen går igenom.

Kan jag på ett enkelt sätt ändra mitt Plusgrade bud så att det reflekterar nyvunnen status hos SAS? Har förstått att det kan påverka om budet blir accepterat eller ej.

Kan jag på ett enkelt sätt ändra mitt Plusgrade bud så att det reflekterar nyvunnen status hos SAS? Har förstått att det kan påverka om budet blir accepterat eller ej.
Jag hade samma problem tidigare, har för mig att de ändrade min status när jag kontaktade dem, men att det var krångligt. Jag skulle dra tillbaka budet och lägga om det igen. Det ska ju inte spela någon roll när man inkommer med budet (hur lång tid innan).

Toppen