Svar från kundservice (jag vet... men jag har sparat chatten så det finns skriftligt): Poäng som betalats för uppgradering genom Plusgrade betalas tillbaka om man testar positivt för covid. Dock endast för den person som testats positivt, och inte för eventualla resterande resenärer i samma bokning. Känns därmed som att Plusgrade i dagsläget är en stor risk för resor till USA om man är flera resenärer i samma bokning.RickardG skrev:Har läst villkoren, och uppgradering med plusgrade, som accepteras, verkar inte betalas tillbaka (poäng) om man avbokar biljetten. Med tanke på Corona och test 1 dygn innan avresa till USA, känns det som en stor risk att bli av med poängen om man testar positivt. Eller finns det (tillfälliga?) regler som jag missat?Klicka för att utvidga...
hco skrev:Ms_hcos Plusgrade-bud gick inte igenom.Överlevde med bulk head
Sträcka:EWR - ARNTill kabinklass:PlusBud:Nåt knäpp över lägsta möjligaBid strength:LowEurobonusstatus:EBSHur långt i förväg anmälde du om uppgradering:Några veckorGick uppgradering igenom:NejKlicka för att utvidga...
Ford Prefect skrev:Att du vågade…. Riskera bulkhead och få mittensäteKlicka för att utvidga...
JaLars-Johan skrev:Hej,En sak som som jag inte har tänkt på innan. Går det att buda på en uppgradering på en bonusresa? Har alltså en bonusresa i plus. Går det då att buda på den till Biz?Det är en SAS resa.Klicka för att utvidga...
Lars-Johan skrev:Hej,En sak som som jag inte har tänkt på innan. Går det att buda på en uppgradering på en bonusresa? Har alltså en bonusresa i plus. Går det då att buda på den till Biz?Det är en SAS resa.Klicka för att utvidga...