Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

RickardG

Medlem
Har läst villkoren, och uppgradering med plusgrade, som accepteras, verkar inte betalas tillbaka (poäng) om man avbokar biljetten. Med tanke på Corona och test 1 dygn innan avresa till USA, känns det som en stor risk att bli av med poängen om man testar positivt. Eller finns det (tillfälliga?) regler som jag missat?
 

RickardG

Medlem
Har läst villkoren, och uppgradering med plusgrade, som accepteras, verkar inte betalas tillbaka (poäng) om man avbokar biljetten. Med tanke på Corona och test 1 dygn innan avresa till USA, känns det som en stor risk att bli av med poängen om man testar positivt. Eller finns det (tillfälliga?) regler som jag missat?
Svar från kundservice (jag vet... men jag har sparat chatten så det finns skriftligt): Poäng som betalats för uppgradering genom Plusgrade betalas tillbaka om man testar positivt för covid. Dock endast för den person som testats positivt, och inte för eventualla resterande resenärer i samma bokning. Känns därmed som att Plusgrade i dagsläget är en stor risk för resor till USA om man är flera resenärer i samma bokning.
 

Storguten

Medlem
Sträcka: ARN-EWR
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Datum: 9/12
Bud: 23840
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 6v
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked: 47,5 timmar innan
 
Last edited:

hco

Medlem
Ms_hcos Plusgrade-bud gick inte igenom.
Överlevde med bulk head :D

Sträcka:
EWR - ARN
Till kabinklass: Plus
Bud: Nåt knäpp över lägsta möjliga
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Några veckor
Gick uppgradering igenom: Nej
 
Ms_hcos Plusgrade-bud gick inte igenom.
Överlevde med bulk head :D

Sträcka:
EWR - ARN
Till kabinklass: Plus
Bud: Nåt knäpp över lägsta möjliga
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Några veckor
Gick uppgradering igenom: Nej

Att du vågade…. Riskera bulkhead och få mittensäte :)
 
  • Gilla
Reactions: hco

fcx

Medlem
Ja, men se där ja. Dessutom med fyrdubbla baspoäng för uppgradering.

Sträcka: CPH-IAD
Till kabinklass: Plus->Biz
Bud: 22000 poäng
Bid strength: Low (lägsta)
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Tre månader
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked: 47 timmar innan avgång
 

mha321

Medlem
Sträcka: EWR-OSL
Till kabinklass: Plus (F&F, A-klass) > Business
Bud: 25002 poäng (lägsta som gick)
Bid strength: Lägsta möjliga
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: En månad innan, när ARN-EWR-flyget ställdes in och det budet därmed inte gällde längre.
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked: 42 timmar före avgång

Många uppgraderingar med resultat att business-kabinen var full. Flög in över en timme på vägen med väldigt starka medvindar -- mindre möjlighet att nyttja business! Entertainment-systemet ur funktion i hela kabinen fram till precis efter maten när alla skulle sova när en omstart plötsligen fungerande (till skillnad från tidigare omstarter).

Men. Med 4x poäng bör det betyda att EBD är säkrat för nästa period, trots att jag missade kampanjen på utgående flyget (pga ombokning till lufthansa).
 
Toppen