Svar från kundservice (jag vet... men jag har sparat chatten så det finns skriftligt): Poäng som betalats för uppgradering genom Plusgrade betalas tillbaka om man testar positivt för covid. Dock endast för den person som testats positivt, och inte för eventualla resterande resenärer i samma bokning. Känns därmed som att Plusgrade i dagsläget är en stor risk för resor till USA om man är flera resenärer i samma bokning.Har läst villkoren, och uppgradering med plusgrade, som accepteras, verkar inte betalas tillbaka (poäng) om man avbokar biljetten. Med tanke på Corona och test 1 dygn innan avresa till USA, känns det som en stor risk att bli av med poängen om man testar positivt. Eller finns det (tillfälliga?) regler som jag missat?
Ms_hcos Plusgrade-bud gick inte igenom.
Överlevde med bulk head
Sträcka: EWR - ARN
Till kabinklass: Plus
Bud: Nåt knäpp över lägsta möjliga
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Några veckor
Gick uppgradering igenom: Nej