Precis!
Vidare äventyr: Gate för SK1407: "Du måste betala, Det är bokningsklass A. Men vi är fullbokade".
Gick förbi service desk på vägen upp tillbaka till loungen och ställde frågan gällande same-day-change. Hon hade inte mer info än att det ska vara möjligt och att kunder ska göra det i appen. Hon ställde sig dock frågande till om det måste vara ett krav och hurvida de själva får ge den servicen.
Hon kollade väldigt skeptiskt på min A-klass Plus Pro-biljett varpå jag fick visa min bokning där det tydligt framgår att det är en Plus Pro Bio. Varpå hennes kommentar var; "Ja, altså, Man får ju byta baserat på tillgänglighet
i samma klass. Men ni som reser skiter ju i att Plus Pro har flera biljettklasser. Det är ju inte erat problem".
Hon erbjöd sig att ta en vända extra och kolla om det fanns några blockerade säten och hurvida alla hade checkat in på SK1407 men det var verkligen fullt. Dock var hon lika frågande som jag kring hurvida jag skulle behöva betala en avgift samt om de faktiskt får ge servicen om bytet.
Kollar man på tabeller så finns det ju helt klart ett fullt utbud av olika Plus Pro-klasser
Plus Pro | A, P | 850 | 850 |
Plus Pro | B, J, S, Y | 1 000 | 1 000 |
Plus Pro | D, Z | 1 200 | 1 200 |
Ovan kan det ju reflekteras att jag faktiskt sitter i en skimp-klass av Plus Pro. Men det är ju inte heller så att man får alternativet när man bokar biljetten.