Diamond-in-the-ruff skrev:Här finns engelska versionen av sidan:Sixt rent a car & SASFick Platinum status direkt efter ansökan. Matchade mot SAS EBD.Klicka för att utvidga...
Jag vet att det här är en gammal post.jerixon skrev:Är redan medlem i Sixt men skulle ändå vilja matcha, på länken verkar det som man ansöker om nytt kort dock?Finns det någon mailadress man kan maila istället om man redan är medlem för att få Platinum?MVH,JohanKlicka för att utvidga...
Spenlol skrev:Jag vet att det här är en gammal post.Men lyckades du matcha tillslut och isf hur?Klicka för att utvidga...
ippii skrev:Någon som vet hur SIXT Platinum med "double upgrade" i USA (LAX) funkar?Jag har bokat en vecka i kategorin XFAR (Mercedes GLS or similar). Kan man räkna med att bli uppgraderad då och i så fall till vad? Vad är era erfarenheter?Klicka för att utvidga...
Min erfarenhet är att XFAR är högsta klass redan och uppgraderas inte (två hyror i Florida). Dom klasser du nämner är specialbilar och uppgraderas inte till.PRJml2ENIpiC1e3L skrev:Dom bilarna som jag sett där som är nivå högre, i samma storlek, en XFAR är Range Rovers och G-wagon (Den är nog mindre i storlek men gissar att många skulle se det som en rätt cool uppgradering )Jag har inte den statusen så har ingen erfarenhet av SIXTs uppgradering men om du blir uppgraderad så skulle jag nog räkna med någon av dom bilarna.Klicka för att utvidga...
freppa87 skrev:Min erfarenhet är att XFAR är högsta klass redan och uppgraderas inte (två hyror i Florida). Dom klasser du nämner är specialbilar och uppgraderas inte till.Klicka för att utvidga...
Vi valde Escalade (ESV den extra långa) men osäker på utrustningsnivå, den har ju det mesta redan som insteg.PRJml2ENIpiC1e3L skrev:Okej ja jag antog att det var så men osäker iom PlatinumVad har ni för erfarenhet av XFAR. Är det okej utrustade XC90/GLC och maxutrustade Escalade ?Jag har två XFAR hyror i USA senare i år och skulle vara kul att veta vad jag skulle kunna förvänta migKlicka för att utvidga...
FrontX skrev:Jag lyckades äntligen få mitt Platinum. Dock genom att matcha President Circle och innehavandet av Amex Platinum. Konstigt att den tyska medlemsservicen gladeligen uppgraderade mitt Gold till ett Platnum, medans den svenska inte alls var intresserade av att matcha President Circle eller Amex till ett Sixt Platinum. Nu återstår att se om det är något att ha. Vad kan jag förvänta mig egentligen? Jag har ju inte så många tidigare hyror alls eftersom jag mest hyrt på Hertz, så tar dem ställning till antalet tidigare hyror eller den faktiska statusen på kortet när det komemr till att t.ex uppgradera eller liknande?. Har min första SIXT-hyra (med nya statusen) i Stockholm snart. Kan man förvänta sig en upgrade från en bokad E-klass till något annat?Klicka för att utvidga...
Lifelong_Curiosity skrev:Hej, kan man fråga hur du matchade ditt amex platinum till Sixt platinum hos tyskarna? Tack.Klicka för att utvidga...