Senaste nytt

Platinum Sixt Card, matchas mot nästan allt

karho

Medlem
Lite OT, men förtjänar inte egen tråd tycker jag:

En kul grej jag hittade på sixt hemsida idag när jag skulle hämta kopia på min faktura var att man kan se "Nettopris vid köp" på den specifika bilen man hyrt. Så jag kan se att min Audi med reg nr M -DY 5708 jag hyrde i Tyskland i veckan kostar 51247.91 EUR i inköpspris.

Pris hittas på hemsidan (inloggad) via Kundtjänst / Historik / Klicka på bokningen i fråga / välj "Pris på fordonet".
 

FrontX

Medlem
När jag kontaktade SIXT Kundtjänst (var ett tag sen nu iofs) angående statusmatch mot mitt President Circle på Hertz så fick jag först inget svar, utan var tvungen att påminna om mitt tidigare mail. Men hur som helst, så var det enda dem ville matcha med ett Sixt Gold. Det kändes ju lite sådär. När jag dessutom loggar in så står det att jag bokar för Eurobonus Silver tariff..står det så för er andra med?. Menar det kostar ju inte dem något egentligen att matcha mot ett Platinum. Uppgradering är ju ändå i mån av tillgång och vill dem inte så vill dem inte. Så vad fasen ska jag göra för att få Platinum på Sixt?. Värt att kontakta dem igen?.
 

FrontX

Medlem
Låter som att alternativet är att hyra mer av dem...
hehe jo det är ju alltid ett bra alternativ. Men nu menade jag mer angående matchning.
Kan ju tycka att det skulle ligga i SIXT intresse att jag kanske väljer att lägga 20+ bokningar/år hos dem istället för på Hertz, och fine håller jag mig inte inom 12-månadersperioden så åker jag ner eller förlorar förmåner..fair. Men utgångsläget kunde ju vara betydligt roligare än med ett GOLD, och som sagt så är det ju inget Sixt förlorar på.
 

Palmwell

Medlem
Någon som vet om det fortfarande går att matcha status EBG/EBD mot SIXT Platinum via länk hos SIXT? Har sökt som en galning men hittar ej...
 
Toppen