Du har betalat 702SEK för någonting. Lite oklart vad.Double Trouble skrev:Misstänker att det ändå inte är en CU eftersom jag bara är *G. Men mailet jag fick (cirka 36h innan avgång) är extremt kryptiskt och vore kul om någon här kan förklara lite vad det innebär.Klicka för att utvidga...
De brukar inte ge opups för att andra vill uppgradera. De burkar bara neka folk uppgraderingar.Double Trouble skrev:Brukar flygbolagen har några andra anledningar till operational upgrades än överbokning? Man kan ju tänka sig att om väldigt många vill uppgradera Economy -> Plus att de ger några i Plus op up.Klicka för att utvidga...
Nej, inte vad jag vet.Double Trouble skrev:Kan man i efterhand se hur många passagerare det var i respektive kabin på en flygning?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Det står e-ticketnummer och bokningsnummer i ditt inlägg,@Double Trouble.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Du har betalat 702SEK för någonting. Lite oklart vad.Klicka för att utvidga...
Det står fortfarande ett biljettnummer i inlägget.Double Trouble skrev:Tack! Är den informationen "känslig"? Redigerade bort lite saker i vilket fall, har jag missat något tror du?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Det står fortfarande ett biljettnummer i inlägget.Klicka för att utvidga...
Allt som börjar med 117 kan vara ett biljettnummer utfärdat av SAS.Double Trouble skrev:Tack, är det det som börjar på "EMD-" ? Som sagt ett väldigt kryptiskt meddelande för migKlicka för att utvidga...
agehall skrev:Allt som börjar med 117 kan vara ett biljettnummer utfärdat av SAS.Klicka för att utvidga...
Om jag kommer ihåg rätt är det så där mailet brukar se ut som man får efter en plusgrade och att man ska bortse från det. Man blir inte debiterad detta men mailet verkar triggas i alla fall.Double Trouble skrev:Skrev lite om detta i Plusgrade-tråden häromdagen efter att jag fått avslag på mitt bud, men såg att jag blivit uppgraderad ändå när jag gick in på SAS.se.@palmenmfl. förtydligade att om man får en CU så ska man dels vara EBD samt få ett mail om det.Jag såg först nu att jag faktiskt fick ett mail cirka 2h innan beskedet om nekad Plusgrade. Jag får skylla på att dessa mail kom mitt i natten lokal tid och att jag med mina grusiga ögon bara såg "Denied"Misstänker att det ändå inte är en CU eftersom jag bara är *G. Men mailet jag fick (cirka 36h innan avgång) är extremt kryptiskt och vore kul om någon här kan förklara lite vad det innebär.Kod:From: [email protected] via amadeus.com
Subject: Your Receipt from SAS for Other Service
EMD-117-XXXXXXXXXX 6 EMD PASSENGER RECEIPT 1A ELECTRONIC
MISCELLANEOUS
SCANDINAVIAN AIRLINES 02SEP17 SE DOCUMENT
SAS XXXXXXXX XXXX XXXX /PGRC
TROUBLE/DOUBLE MR PNR PVXXXX/1A NOT VALID FOR TRAVEL
AIR TRANSPORTATION ********************
CPN 1 04D SAS UPGRADE
OPERATING CC:SK
ORIGIN:EWR
DEST:ARN
ICW: 117XXXXXXXXXXXX
RMKS:
EWR SK ARN702SEK702END
SEK 702 ACC/1
SEK NEW TAXES EXCH/
ORIG ISS/
Org. Number 902001-7720 (F-skattebevis)
SEK 702
FOID-
WHERE THIS DOCUMENT IS ISSUED FOR TRANSPORTATION, OR SERVICES OTHER THAN
PASSENGER AIR TRANSPORTATION, SPECIFIC TERMS AND CONDITIONS MAY APPLY.
THESE TERMS AND CONDITIONS MAY BE PROVIDED SEPARATELY OR MAY BE OBTAINED
FROM THE ISSUING COMPANY OR AGENT.Brukar flygbolagen har några andra anledningar till operational upgrades än överbokning? Man kan ju tänka sig att om väldigt många vill uppgradera Economy -> Plus att de ger några i Plus op up.Kan man i efterhand se hur många passagerare det var i respektive kabin på en flygning?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Om jag kommer ihåg rätt är det så där mailet brukar se ut som man får efter en plusgrade och att man ska bortse från det. Man blir inte debiterad detta men mailet verkar triggas i alla fall.Får du en Courtesy Upgrade får du ett mail med en bild och text under där det står att du är viktig jada jada jada och att du därför uppgraderats.Klicka för att utvidga...
Double Trouble skrev:Okej, så då är väl det enda rimliga alternativet att Plusgrade buggade och gick igenom trots att jag fick avslag och inga poäng drogs. SpännandeKlicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:Ja, detta är kvittot som man får när en Plusgrade har gått igenom. Det är dock inget man debiteras.Det är inte så att du budade på uppgradering både till Plus och till Business? I så fall så brukar du få ett mail att uppgraderingen är avslagen (upgrade denied) för den ena och ett mail att den är godkänd för den andra. Och du såg bara det ena mailet.Klicka för att utvidga...