Double Trouble
Medlem
Allt som börjar med 117 kan vara ett biljettnummer utfärdat av SAS.
Tack för förklaringen!
Medan vi pratar om det fick jag in poängen från flygningen och jag fick poäng för den uppgraderade klassen (7500 poäng).
Allt som börjar med 117 kan vara ett biljettnummer utfärdat av SAS.
Om jag kommer ihåg rätt är det så där mailet brukar se ut som man får efter en plusgrade och att man ska bortse från det. Man blir inte debiterad detta men mailet verkar triggas i alla fall.Skrev lite om detta i Plusgrade-tråden häromdagen efter att jag fått avslag på mitt bud, men såg att jag blivit uppgraderad ändå när jag gick in på SAS.se. @palmen mfl. förtydligade att om man får en CU så ska man dels vara EBD samt få ett mail om det.
Jag såg först nu att jag faktiskt fick ett mail cirka 2h innan beskedet om nekad Plusgrade. Jag får skylla på att dessa mail kom mitt i natten lokal tid och att jag med mina grusiga ögon bara såg "Denied"
Misstänker att det ändå inte är en CU eftersom jag bara är *G. Men mailet jag fick (cirka 36h innan avgång) är extremt kryptiskt och vore kul om någon här kan förklara lite vad det innebär.
Kod:From: no-reply@flysas.com via amadeus.com Subject: Your Receipt from SAS for Other Service ********************** ---------------------------- ******************** EMD-117-XXXXXXXXXX 6 EMD PASSENGER RECEIPT 1A ELECTRONIC MISCELLANEOUS SCANDINAVIAN AIRLINES 02SEP17 SE DOCUMENT SAS XXXXXXXX XXXX XXXX /PGRC TROUBLE/DOUBLE MR PNR PVXXXX/1A NOT VALID FOR TRAVEL AIR TRANSPORTATION ******************** CPN 1 04D SAS UPGRADE OPERATING CC:SK ORIGIN:EWR DEST:ARN ICW: 117XXXXXXXXXXXX RMKS: EWR SK ARN702SEK702END SEK 702 ACC/1 SEK NEW TAXES EXCH/ ORIG ISS/ Org. Number 902001-7720 (F-skattebevis) SEK 702 FOID- WHERE THIS DOCUMENT IS ISSUED FOR TRANSPORTATION, OR SERVICES OTHER THAN PASSENGER AIR TRANSPORTATION, SPECIFIC TERMS AND CONDITIONS MAY APPLY. THESE TERMS AND CONDITIONS MAY BE PROVIDED SEPARATELY OR MAY BE OBTAINED FROM THE ISSUING COMPANY OR AGENT.
Brukar flygbolagen har några andra anledningar till operational upgrades än överbokning? Man kan ju tänka sig att om väldigt många vill uppgradera Economy -> Plus att de ger några i Plus op up.
Kan man i efterhand se hur många passagerare det var i respektive kabin på en flygning?
Om jag kommer ihåg rätt är det så där mailet brukar se ut som man får efter en plusgrade och att man ska bortse från det. Man blir inte debiterad detta men mailet verkar triggas i alla fall.
Får du en Courtesy Upgrade får du ett mail med en bild och text under där det står att du är viktig jada jada jada och att du därför uppgraderats.
Okej, så då är väl det enda rimliga alternativet att Plusgrade buggade och gick igenom trots att jag fick avslag och inga poäng drogs. Spännande
Ja, detta är kvittot som man får när en Plusgrade har gått igenom. Det är dock inget man debiteras.
Det är inte så att du budade på uppgradering både till Plus och till Business? I så fall så brukar du få ett mail att uppgraderingen är avslagen (upgrade denied) för den ena och ett mail att den är godkänd för den andra. Och du såg bara det ena mailet.