From: no-reply@flysas.com via amadeus.com
Subject: Your Receipt from SAS for Other Service
********************** ---------------------------- ********************
EMD-117-XXXXXXXXXX 6 EMD PASSENGER RECEIPT 1A ELECTRONIC
MISCELLANEOUS
SCANDINAVIAN AIRLINES 02SEP17 SE DOCUMENT
SAS XXXXXXXX XXXX XXXX /PGRC
TROUBLE/DOUBLE MR PNR PVXXXX/1A NOT VALID FOR TRAVEL
AIR TRANSPORTATION ********************
CPN 1 04D SAS UPGRADE
OPERATING CC:SK
ORIGIN:EWR
DEST:ARN
ICW: 117XXXXXXXXXXXX
RMKS:
EWR SK ARN702SEK702END
SEK 702 ACC/1
SEK NEW TAXES EXCH/
ORIG ISS/
Org. Number 902001-7720 (F-skattebevis)
SEK 702
FOID-
WHERE THIS DOCUMENT IS ISSUED FOR TRANSPORTATION, OR SERVICES OTHER THAN
PASSENGER AIR TRANSPORTATION, SPECIFIC TERMS AND CONDITIONS MAY APPLY.
THESE TERMS AND CONDITIONS MAY BE PROVIDED SEPARATELY OR MAY BE OBTAINED
FROM THE ISSUING COMPANY OR AGENT.
Du har betalat 702SEK för någonting. Lite oklart vad.Misstänker att det ändå inte är en CU eftersom jag bara är *G. Men mailet jag fick (cirka 36h innan avgång) är extremt kryptiskt och vore kul om någon här kan förklara lite vad det innebär.
De brukar inte ge opups för att andra vill uppgradera. De burkar bara neka folk uppgraderingar.Brukar flygbolagen har några andra anledningar till operational upgrades än överbokning? Man kan ju tänka sig att om väldigt många vill uppgradera Economy -> Plus att de ger några i Plus op up.
Nej, inte vad jag vet.Kan man i efterhand se hur många passagerare det var i respektive kabin på en flygning?
Det står e-ticketnummer och bokningsnummer i ditt inlägg, @Double Trouble.
Du har betalat 702SEK för någonting. Lite oklart vad.
Det står fortfarande ett biljettnummer i inlägget.Tack! Är den informationen "känslig"? Redigerade bort lite saker i vilket fall, har jag missat något tror du?
Det står fortfarande ett biljettnummer i inlägget.
Allt som börjar med 117 kan vara ett biljettnummer utfärdat av SAS.Tack, är det det som börjar på "EMD-" ? Som sagt ett väldigt kryptiskt meddelande för mig![]()