Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Påväg hem från 10 dagar i LA med sambo och spädbarn. Hade ingen möjlighet att checka in/välja plats online, och den tvåan i Eco som kundservice hade lovat åt oss existerade inte när vi väl checkade in på flygplatsen.

51D och 51E med en infant kändes inte som en dröm, varken för oss eller dom två gångplatserna utan för oss. I check in kunde dom inget göra, och sa att Eco var helt fullt.

Ett sista försök i Gate resulterar i uppgradering till Plus. Nu sover bebisen och vi har det bra. Tack SAS och tack den väldigt service-minded personalen i gaten!
Blev ni gratis uppgraderade eller använde ni poäng/cash?

Gratis! Försökte uppgradera i check-in med poäng, för att lösa situationen redan där, men fick ett nej. Uppgraderingar är väl egentligen spärrade om man reser med infant?
Ja. Jeg blev courtesy-opgraderet (op-up) med QR forleden CPH-DOH. Men da de opdagede at jeg rejste med min søn, blev jeg - desværre - nedgraderet igen

SK437 GOT-CPH med ATR från Go till Plus igår. Första uppgraderingen med SAS överhuvudtaget, efter fyra år som EBG/EBD/EBG. Resan tog 35 minuter men herr Nilann och jag hann med lite cashew och en flaska rött. Trevlig början på vår resa till MUC.

På väg från CPH till BCN med Lufthansa via FRA (i economy).
En timme sena till FRA pga väder så det blir att springa från terminal B till A.
Kommer fram precis när man börjat prio-boarding.
"Sir, you´ve got a new seat", 3C i Business! :)
Jag har bara varit EBG i några veckor så det var en välkommen överraskning, första gången.

(Reste med min chef som fick behålla sin plats bakom skynket.)

Flygbolag: SK
Rutt: ARN-GOT
Ursprungskabin: go
Uppgraderad kabin: plus
Antal passagerare: 1
När: 09-JUL-16
Status hos något flygbolags bonusprogram: SK*G
Bokningsklass på biljetten: M (vip go, 343 kr)

Uppgraderad på SK157 från fönster i minus (5F) till mittsätesryttare i plus (3E) via pappersrullen i gaten. Så jag bytte fönsterplats mot ett glas vin...

Flygbolag: SK
Rutt: SPU-GOT
Ursprungskabin: SAS Go
Uppgraderad kabin: SAS Plus
När: 2016-08-04
Bokningsklass på biljetten: E

Uppgraderad på SK1836 från 4F till 3F. De ropade ut mitt namn och bad mig komma till informationsdisken på flygplatsen - där väntade ett nytt boardingkort.

Däremot saknades det ordinarie mat på flyget till mig så fick bli en macka istället, men vad gör det när man blir uppgraderad.

Flygbolag: OS
Rutt: CPH-VIE
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
När: 10 jul 2016
Bokningsklass på biljetten: M

Toppen