Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Blev uppgraderad på Airchina igår mellan ARN-PEK,PEK-HND till C, tyvärr så reste jag med en vän som hade en separat biljett så det var bara att ge bort uppgraderingarna till den personen som satt bredvid honom.

Blev uppgraderad på Airchina igår mellan ARN-PEK,PEK-HND till C, tyvärr så reste jag med en vän som hade en separat biljett så det var bara att ge bort uppgraderingarna till den personen som satt bredvid honom.
Varför det? Kommer ni inte få nog av varandra på destinationen? Är ju inte ditt fel att de blev uppgraderad! :)

Jag bokade Airchina så vi kunde ha en trevlig flygning. Jag ska inte träffa honom alls i Japan, flickvännens mor ligger på sjukhus så blir 2 veckor där. Hade jag flygit själv så hade jag valt SAS för mer poäng. Jag tog en för "laget" :)

Ytterligare en uppgradering med BA, not....betalade för en upgrade World Traveller till WT+, 455 USD men verkar på köpet ha fått ett blockat säte för min mor på kvällens flyg MIA-LHR så helt klart värt det, nu behöver jag dessutom inte jaga de sista 30 TP för att förnya mitt guld kort, väntar nu bara på en Opup från BA.....någon gång kanske även det händer....

Så när vi kom ombord så hade man ju satt en passagerare bredvid min mor så mycket för seatblock, men, BA levererade igen, pratade snällt med en flygvärdinna och förklarade och undrade snällt om man kanske kunde flytta up min mor till WT+, och döm av min förvåning, det gjorde dom....

Jag gillar den trevliga och diskreta viskningen vid gaten "sir, please note that you have been assigned a new seat." Så får man boarding kortet, "1A".

Detta har dock i sin tur lett till att när jag blev senast uppgraderad från HK-Stockholm, när jag fick plats 6A, att jag blev smått "missnöjd" och frågar lite på rutin: "you don't have 1A available?" varav kvinnan ser småchockad ut och blippar på sin dator och jag får ett nytt boarding kort med just: you know it - 1A.

Snacka om att vara otacksam. Men så är det. Brukar annars inte bli OP-uppad så ofta. Är EBD.

Någon annan som har samma beteende?

Toppen