Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Fast med facit i hand nu när jag landat i Tokyo så var det inte speciellt mycket bättre än business, medioker mat, bra vinlista, lite slö service då kabinen var full... fast, jag skall inte klaga! Jag sov i alla fall skönt :)

Jag gillar BA och deras business men deras First är ju betydligt under AF, LX, OZ, CX vilka är de enda jag åkt med i First och förmodligen betydligt lägre än LH och så vidare...
Jag håller helt med. Club World är rätt bra men deras First är inget annat än en glorifierad businessprodukt.

Jag blev "semiuppgraderad" inrikes mellan GOT-ARN i förra veckan. Kändes mer som ett misstag, fick en ny sittplats vid gaten och hamnade på SAS Plus istället för GO men jag fick inget nytt boardingkort eller liknande så jag fick m.a.o. inga fler poäng utan roffade bara åt mig en mangosmoothie och knäckebröd. :)

En helt vanlig opup m.a.o. :)

Gate uppgradering på yul-lga med Air Canada. Visserligen kort flygning, men det gör stor skillnad med 2-2 och 1-2 på en liten Embraer. Tackar och tar emot!

Även damen som sitter bredvid mig fick gate uppgradering, hon är lh sen. Förvånad att det inte är fler av air canadas egna elites på flight som borde få före...

Jaha, då har jag fått min första opup till F. Ska flyga hem med BA294 inatt och var bokad på bästa platsen på hela planet (64K på upper deck, 747-400) men fick istället 5A när jag kom till loungen. Det är egentligen en tveksam uppgradering, men jag tar chansen att få träffa ett gäng FT:are i CCR imorgon.. :)

Toppen