Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Gäller det även i Business? Alltså, räknas det som specialmat även där? Jag tycker att om man läser deras skriverlser om det så låter det som processen och hanteringen är helt olika i Economy och Business?
Processen gör främst skillnad på shorthaul och longhaul. Men prova beställa barnmat på en vuxenbiljett och rapportera tillbaka. Jag skulle bli jätteglad om du hittar ett trix.

IMG_7806.jpeg

Trevlig service och mycket fika ner till Milano ikväll. Brödskivan var det varma. En välklädd herre från ”Monkeyclass” försökte använda främre toalett, det gick inte trots hans argument.

IMG_7838.jpeg

MXP-CPH 27/11. Torr varm skinka. Inget smör o inga bestick. Inte bra. . Bra crew som lät champagne flöda och låste främre toaletten då gardin saknas på 319 retro, låste upp för C-klass o skicka bak M-klass trots vissa som försökte argumentera för främre toalett.

Visa bifogad bild 170470
MXP-CPH 27/11. Torr varm skinka. Inget smör o inga bestick. Inte bra. . Bra crew som lät champagne flöda och låste främre toaletten då gardin saknas på 319 retro, låste upp för C-klass o skicka bak M-klass trots vissa som försökte argumentera för främre toalett.
Märkligt att låta papp-locken ligga kvar.
Jag fick samma rätt på AMS-CPH tyckte den var ok men lite lite fick dock både smör och bestick men erbjöds varken bröd eller kaffe och alkoholfri öl hann de sälja slut i ekonomi innan de erbjud någon dricka i business.
IMG_0646.jpeg

Det där har stört mig också.
Mest för att det är så tydligt att konceptet är planerat på molnfri höjd. Det känns som hela business är konstruerat utifrån en enhetlig flotta som till 100% är 3+3 så att mittsäte kan blockeras, med riktiga kök och Wifi, som flyger på rutter som är minst 1,5 timme. Och sedan släpar man med sig en flotta av ATR, CRJ, Embraers som under all överskådlig framtid kommer att ha svårt att leverera enligt planen.
Lite 80-20-regeln: Äh va f-n, blir det rätt i 80% av fallen kan vi strunta i 20%.
Du slår huvudet på spiken där!
Och nu börjar gissningarna hos folk, vad ingår hit och dit.

Toppen