Senaste nytt

Pilotprojekt - Gratis Arlanda Express för alla som reser mellan Stockholm och Visby med SAS!

Tobbe.O

Medlem
Ett pilotprojekt inleds mellan 12;e maj och 31;e oktober. Alla som har en SAS bokning mellan Visby och Arlanda ska kunna åka gratis med Arlanda Express! :)

Mycket positivt! :) Hoppas det blir uppskattat och att fler linjer kan dra nytta av liknande fördel framöver :)

Tyckte inte det framgick supertydligt om det bara är på sträckan VBY - ARN eller även ARN-VBY.
Kan ju vara värt att köpa fullflex biljetter till Visby under perioden och få en gratis tågresa när man har ett annan destination som mål :cool:

Snyggt :)

Screenshot_20250506_202212_Facebook.jpg

Fungerar det för bokningar till Visby som är gjorda före 12 maj tro? Då kanske man skulle strunta i bilen och köra hela familjen med tåget istället...
Det ser i alla fall ut som att den är knuten till boardingkortet på bilden ovan, så min gissning är att boardingkort för SAS-flyg på Visby-linjen 12 maj och framåt fungerar, oavsett när det är bokat.

Uppskattas av oss gotlänningar! :) Sedan är jag lite försiktigt skeptisk till SAS uttalande om att det varit planerat sedan länge. Det har mullrat en del i leden på Gotland sedan trafiken till Bromma avslutades och det ryktas att en grupp affärsmän håller på att dra igång ett konkurrerande flygbolag med trafik till Bromma. Det är ju dock en del pyssel innan det blir verklighet och själv förundras jag över hur bekväma vi gotlänningar kan vara ibland. Tydligen är det för många närmast katastrof när man måste ta vägen via Arlanda till Stockholm istället. Frågan är om man värderar de extra minuterna så mycket att man är villig att sätta sig på någon nykomlings små skitplan (minns hur det var förr i tiden pre ATR med tex Skyways).

Uppskattas av oss gotlänningar! :) Sedan är jag lite försiktigt skeptisk till SAS uttalande om att det varit planerat sedan länge. Det har mullrat en del i leden på Gotland sedan trafiken till Bromma avslutades och det ryktas att en grupp affärsmän håller på att dra igång ett konkurrerande flygbolag med trafik till Bromma. Det är ju dock en del pyssel innan det blir verklighet och själv förundras jag över hur bekväma vi gotlänningar kan vara ibland. Tydligen är det för många närmast katastrof när man måste ta vägen via Arlanda till Stockholm istället. Frågan är om man värderar de extra minuterna så mycket att man är villig att sätta sig på någon nykomlings små skitplan (minns hur det var förr i tiden pre ATR med tex Skyways).
Spännande, är väl därför man har statusmatchning mot just den sträckan också då https://www.businessclass.com/forum...bonus-guld-om-du-varit-bra-guld-merit.106849/

Jag har en flygning till Gotland den 11 maj och tillbaka den 13e. Ska bli intressant och se om jag får möjligheten att använda Arlanda express för då kan det vara ett alternativ.

Toppen