Senaste nytt

Pilotprojekt - Gratis Arlanda Express för alla som reser mellan Stockholm och Visby med SAS!

Man skulle, om man är konspirationstoriskt lagd, kunna tro att gamla monopol fasoner om hur man utnyttjar sin dominerande ställning sitter i, och utnyttjas.

Samtidigt som man gråter ut över det faktum att vissa flygbolag kan flyga över Ryssland.

Nu dyker Arlanda Express erbjudandet upp i bokningsflödet när du söker på flygningar till och från Visby :)

Screenshot_20250515_191852_Samsung Internet.jpg

Noterade utropet om att det ingår när vi stod och väntade på gaten i Visby. Hörde minst en passagerare bli positivt överraskade, och ännu fler börja diskutera det som en positiv sak men som de visste sedan tidigare kommunikation.

Kan man hoppas på fler samarbeten med SAS och tåg? Det finns ju i flera länder ute i Europa nu.
Nu var det väl, ja jag gissar 15 år sedan SAS och SJ hade samarbete man kunde exempelvis köpa en biljett Gävle-Arlanda-Berlin hos SAS, tåget försenat och man missade flyget bokade SAS om flygbiljetten utan kostnad, och om flyget blev försenat ombokades man på SJ

Nu var det väl, ja jag gissar 15 år sedan SAS och SJ hade samarbete man kunde exempelvis köpa en biljett Gävle-Arlanda-Berlin hos SAS, tåget försenat och man missade flyget bokade SAS om flygbiljetten utan kostnad, och om flyget blev försenat ombokades man på SJ

Funkar bra så länge man har tåg som går mestadels i tid och på rutter som är hyfsat attraktiva när det gäller långdistans.

Men lokaltrafik hade varit kanon om det kunde ingå. Hade varit skönt att slippa stationsavgiften på Arlanda…

För mig personligen är det här är nästan det bästa som hänt sedan skivat bröd. Dessutom en bra integration i biljetten & det funkar direkt!
Man saknar ju inte direkt Bromma som tog 40 krångliga minuter med t-bana till alvik o tvärbana därifrån.

Toppen