Senaste nytt

Pilotprojekt - Gratis Arlanda Express för alla som reser mellan Stockholm och Visby med SAS!

Från och med idag måndag ska nya tjänsten/förmånen vara aktiverad! :)

Screenshot_20250511_202302_Samsung Internet.jpg

Uppskattas av oss gotlänningar! :) Sedan är jag lite försiktigt skeptisk till SAS uttalande om att det varit planerat sedan länge. Det har mullrat en del i leden på Gotland sedan trafiken till Bromma avslutades och det ryktas att en grupp affärsmän håller på att dra igång ett konkurrerande flygbolag med trafik till Bromma. Det är ju dock en del pyssel innan det blir verklighet och själv förundras jag över hur bekväma vi gotlänningar kan vara ibland. Tydligen är det för många närmast katastrof när man måste ta vägen via Arlanda till Stockholm istället. Frågan är om man värderar de extra minuterna så mycket att man är villig att sätta sig på någon nykomlings små skitplan (minns hur det var förr i tiden pre ATR med tex Skyways).

Ja, Västflyg börjar flyga 4x dagligen i juni.

Den dök upp för mig tillsammans med mitt boardingkort när jag checkad in för att flyga imorgon.
Så den funkar.
Är det en "riktig" biljett (som kan användas när man vill under en giltighetstid) eller är den hårt kopplad till just den resan du gör imorgon?

Är det en "riktig" biljett (som kan användas när man vill under en giltighetstid) eller är den hårt kopplad till just den resan du gör imorgon?
Nu testade jag inte aktivera den men såg ut som på en kollegas telefon att när han aktiverade den så kom det upp en arlanda express biljett.
Den gäller under samma kalenderdygn.

Toppen