Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Hallå,

Många som blivit drabbade de senaste dagarna, är det någon som vet vad som gäller med eventuell ersättning?

I Sverige blev det ingen strejk så då borde det vara OK?

Jag själv hade PVG-CPH som blev inställt. Bokat på Svenska SAS, flyger till Danmark men tydligen med Norska piloter... och eftersom 6 piloter i Norge faktiskt gick ut i strejk så antar jag att det är kört? Virrigt värre.

Last edited:
SK995 är inställd imorgon som jag skulle flyga med. Ringde in och blev direkt ombokad till Air China istället direkt från Stockholm till Peking.

Några longhaul inställda i morgon

Traffic program 28MAY15
SK907/SK908 OSL-EWR-OSL 28MAY15 cancelled
SK943/SK944 CPH-ORD-CPH 28MAY15 cancelled
SK983 CPH-NRT 28MAY15 and SK984 NRT-CPH 29MAY15 cancelled
SK995 CPH-BJS 28MAY15 SK996 BJS-CPH 29MAY15 cancelled
Passengers will be rebooked by SAS.

Kan man inte få löst Norsk biten också....:detta kostar på. Som fraktbokare känns SaS opålitliga och för oss är long haul linjerna viktiga. Lufthansa och Norwegian får en hel del extra just nu....

Vet inte hur många de har som är certifierade på just A330/340 men det kallas säkert strejkbryteri om man skyfflar runt i schemat :(

Det är väl dessutom ökat till 17 piloter nu läste jag någonstans. Och om de tar alla de bland de som är certade på A330/340, så ställer det nog till en hel del ja...

Toppen