De penge man har sparet ved at flyve med "fermmed" crew er i hvert fald long gone...Jag tycker det är helt galet att man schemalägger piloter (och även CC) från andra baser att flyga långt.
Att man gör det vid behov är en sak men detta är idioti att detta finns kvar när SAS förlorar pengar......
Jag vet att SAS ledning i många år försökt ta bort det men misslyckats......detta är verkligen en "leagacy" från monopoltiden.....och kostar oss kunder och aktieägare pengar.....
Edit: Jag försvarar många gånger SAS-personal och att SAS-ledning många gånger också har ett kontraproduktivt handlings sätt..... Men denna sak MÅSTE de sätta ner foten och få bort..!!
Precis, för lite mer än 15 år sedan när jag fick reda på hur 3-2-2 avtalet fungerade var jag förvånad att det fanns pga att SAS fanns på börsen och inte var helstatligt......De penge man har sparet ved at flyve med "fermmed" crew er i hvert fald long gone...
Nej, IDET-mässan i BrnoLion Effort?
Boka fligher som trafikeras med en Airbus....Vad tror ni, vågar man boka cph oslo på onsdag? Kommer strejken utvidgas snart elle? Jag hittar sjukt lite info när jag googlar. Är väl på fel sidor.