Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Någon som kan bekräfta/rätta mig? Om jag försöker boka om mig från ARN-OSL-LHR till ARN-CPH-LHR så bör jag slippa strejkproblemen?
Förutsatt att ditt flyg mellan ARN och CPH flygs av en Airbus - då har det dansk crew, som inte strejkar. Men de ARN-CPH som flygs med 737 har typiskt svensk crew och kan nog ställas in - även om det kanske är en av de sista linjerna som de ställer in, om de skulle landa i ett läge med piloter till visa linjer.

Bokar sas någonsin om till andra bolag utanför star alliansen vid sådana här tillfällen? Ska till Berlin på lördag och det går ju några air Berlin flighter...

Bokar sas någonsin om till andra bolag utanför star alliansen vid sådana här tillfällen? Ska till Berlin på lördag och det går ju några air Berlin flighter...
Läs inlägg #251 från @Nemo så ser du reglerna som verkar gälla. Så länge det finns ett interline-avtal så kan de boka om på en annan carrier - men bara om det inte finns något ledigt på Star.

Från Berlin kan man gissa att de antingen tar sig själva med byte i CPH alternativt Lufthansa med byte, innan de tittar på Air Berlin. Men det är en gissning.

Jag och chefen ska till Oslo på fredag. Är nog läge att börja titta på alternativ till SAS känns det som. Det finns ju en uppenbar risk att våra flighter blir inställda.

...och som av en händelse fanns det bara rutter med mycket fler poäng? ;)

Var det samma väg eller inte? Principiellt får man väl inte på en Plus biljett ändra från som i mitt fall ARN-AMS till ARN-CPH-AMS, utan bara till en annan avgång på samma sträcka?

Nja, det låter konstigt och eftersom den är återbetalningar så spelar det ju egentligen inte så stor roll. Hur som har jag bokat om flera PLUS-biljetter med ändrad väg eller start-punkt.

Se @Nemo s inlägg: #251:
If no availability on any Star Partner, other operating carriers, with whom SK have an interline agreement can be used.

Läs inlägg #251 från @Nemo så ser du reglerna som verkar gälla. Så länge det finns ett interline-avtal så kan de boka om på en annan carrier - men bara om det inte finns något ledigt på Star.

Från Berlin kan man gissa att de antingen tar sig själva med byte i CPH alternativt Lufthansa med byte, innan de tittar på Air Berlin. Men det är en gissning.
Låter väldigt rimligt. Hem till cph från Paris i påskas blev inställt pga strejk. Blev ombonade med LH via frankfurt istället, aldrig aktuellt med några direktflyg där med tex AF.

Det går bra nu SAS...webbsidan ligger nere

upload_2015-5-20_19-53-33.png

Morgondagens tripp till AMS blev just inställd. Säkrade en plats med KLM, kanske blir den överbokad. Hoppas att en Economy unrestricted ger bra skjuts i hierarkin att blir uppgraderad till business. :)

Morgondagens tripp till AMS blev just inställd. Säkrade en plats med KLM, kanske blir den överbokad. Hoppas att en Economy unrestricted ger bra skjuts i hierarkin att blir uppgraderad till business. :)
8:15 som blev inställd? Samma som jag isåfall.. Men du blev inte ombokad via CPH?

Toppen