Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Japp, var bokad på SK1553.
FIck inget meddelande om att jag blivit ombokad, så tog det säkra före det osäkra. Försökte inte ens ringa kundtjänst.
Jag fick inte det heller - bara att det var inställt. Då ringde jag kundtjänst direkt så fixade de en snabb ombokning.

Hmmm... Vilken avgångstid fick du till CPH och när är du framme i AMS?
Jag fick välja på 06:15 -> 09:40 eller 10:00 -> 14:00.

Jag valde 10 för jag behöver inte vara där förrän på eftermiddagen, och vill inte behöva pallra mig ut till ARN kl 6 på morgonen. (Jag hade nog fått välja senare alternativ också om jag ville, men då hade jag blivit för sen till AMS. Gjorde en enkel sökning på sas.se innan jag ringde för att kolla vilka alternativ som fanns med airbus så jag visste det redan när de svarade)

Har SAS-biljett ARN-OSL-TOS ( Tromsö ) på fredag men vill inte se hustrun få nervsammanbrott så nu bokades en flex-biljett med Norwegian till KRN (Kiruna ) och sen får man ta en hyrbil resten av vägen. Känns som hyfsad reseförsäkring medans det fortfarande finns platser på Norwegian till anständigt pris.

Säger du att SK1415 ARN-CPH 06:15 är en Airbus med dansk besättning? Det måste vara något väldigt nytt (eller är det speciellt för just nu). Varför skulle man låte en dansk crew bo i Stockholm när man har massor med svensk crew som kan flyga härifrån på morgonen?

Dessutom har detta så länge jag kan minnas varit en B736 eller B738 och då har jag flugit den alldeles för många gånger i mitt liv - dock var det ett tag sedan måste medges...

Säger du att SK1415 ARN-CPH 06:15 är en Airbus med dansk besättning? Det måste vara något väldigt nytt (eller är det speciellt för just nu). Varför skulle man låte en dansk crew bo i Stockholm när man har massor med svensk crew som kan flyga härifrån på morgonen?

Dessutom har detta så länge jag kan minnas varit en B736 eller B738 och då har jag flugit den alldeles för många gånger i mitt liv - dock var det ett tag sedan måste medges...

Nytt fra 30. mars.

SK1428 ikväll körs med A321. Så har det varit ett tag.

80d6358422281d5856cab8ec49f9235b.jpg

Toppen