Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Risk fr flygstrejk p torsdag - P1-morgon | Sveriges Radio

"Just nu sitter SAS och svensk pilotförening i intensiva förhandlingar om ett nytt kollektivavtal, blir det ingen lösning kommer 430 svenska piloter tas ut i strejk vid midnatt natten mellan onsdag och torsdag. Men vad beror konflikten på? Hur kan konflikten slå mot passagerarna om strejken bryter ut? Och vad innebär det här för SAS?
Samtal med Christer Åström, journalist för tidningen Flygrevyn. Kl 7:18"

P1 för hela slanten om sisådär 5 timmar alltså.

Så om jag bokar om mig till Linköping-Köpenhamn-Helsingfors-Köpenhamn-Linköping borde jag vara safe då LPI-CPH flygs av Jet time?
kommer inte hem förän midnatt men fixar mötet med jobbet och klarar min Eurobonus challenge.... kan vara värt 3h försening =/

Enda ggn det är bra att bo där....
får väll bli en ombokning då trots den sena hemkomsten via Köpenhamn.

Jag ska så klart åka till Luleå från Göteborg i morgon kväll, så det är lite olustigt att strejken inte är avblåst än. Har garderat med en bokning redan i kväll, så får jag i värsta fall nyttja den om strejken blir verklighet. SAS i Tallinn kunde inte hjälpa med ombokning än.

Någon som har koll på vilken nationalitet som besättningen har på en OSL-ARN SK6333? Hittade en sådan och funderar på att boka om min nuvarande flight med garanterad svensk besättning.
6xxxx verkar ju användas för lite smått och gott, har jag sett i den mycket bra tråden "Den store SAS fly-nummer oversigt".

Det gick åtminstone att checka in på morgonflyget i morgon. Men det beror nog mest på att de inte gör någonting alls förrän det faktiskt är bekräftat att det blir strejk...

Det gick åtminstone att checka in på morgonflyget i morgon. Men det beror nog mest på att de inte gör någonting alls förrän det faktiskt är bekräftat att det blir strejk...
Det skulle bryta mot både det ena och det andra vill jag tro när det kommer till strategier kring strejkhantering och regler.
Det blir ju lite som att man blottar sig och visar att "vi är beredda att faktiskt ta den här strejken oavsett"

Det skulle bryta mot både det ena och det andra vill jag tro när det kommer till strategier kring strejkhantering och regler.
Det blir ju lite som att man blottar sig och visar att "vi är beredda att faktiskt ta den här strejken oavsett"

Det skulle det säkert, det håller jag med om.

Det är ju inte ovanligt att de skjuter på checkin start tex om det är stor risk för equipment change, men de kan inte gärna skjuta på allt pga ett varsel...

Toppen