Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
D

Deleted member 4971

Guest
Ingen lösning ännu di.se - Telegramsida

"SAS har ännu inte nått en lösning om ett nytt kollektivavtal med Svensk Pilotförening, SPF. Förhandlingar pågår intensivt och om parterna inte lyckas nå enighet bryter strejk ut från midnatt natten mellan onsdag och torsdag. SAS hoppas dock fortfarande på en lösning."
 
Det skulle ju vara väldigt snyggt av SAS om dom kunde komma överrens med piloterna idag och avblåsa strejken. Skulle ju framstå som betydligt seriösare än Norwegian.
 
D

Deleted member 4971

Guest
SAS-chefen varnar för stora strejk-störningar | SvD
"Flygstrejken hos SAS rycker närmare och koncernchefen Rickard Gustafson varnar för att det kan bli stora störningar för passagerarna. Han uppger också att det kanske inte blir några nya långlinjer från Stockholm om inte de svenska piloterna går med på ändrade avtal."

Brr :( Börjar mediakriget nu?
 

varva77

Medlem
Tyvärr läst alla artiklar på SVD för den här månaden men är väl snarlikt vad som står på DI. Att de börjar med tjafsa via pressen tycker jag tyder på att de är långt ifrån varandra, bedrövligt från båda sidor att de inte kommit fram till något när de haft närmare fem månader på sig.
di.se - SAS-vd: Allvarlig situation
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tyvärr läst alla artiklar på SVD för den här månaden men är väl snarlikt vad som står på DI. Att de börjar med tjafsa via pressen tycker jag tyder på att de är långt ifrån varandra, bedrövligt från båda sidor att de inte kommit fram till något när de haft närmare fem månader på sig.
di.se - SAS-vd: Allvarlig situation

Töm dina cookies så kan du fortsätta läsa :D annars typ samma artikel, ja.
 

HCas

Medlem
Jag lider med er som riskerar att drabbas, men tycker ändå det är bra att SAS personal håller emot ledningens försök att göra bolaget till Norwegian 2. Om jag har fattat det rätt har de anställda redan gått med på långtgående försämringar de senaste åren, nånstans måste det ju ta slut. Kan SAS inte få ihop det ekonomiskt får de väl be om mer pengar från ägarna.
 

mha321

Medlem
Jag lider med er som riskerar att drabbas, men tycker ändå det är bra att SAS personal håller emot ledningens försök att göra bolaget till Norwegian 2. Om jag har fattat det rätt har de anställda redan gått med på långtgående försämringar de senaste åren, nånstans måste det ju ta slut. Kan SAS inte få ihop det ekonomiskt får de väl be om mer pengar från ägarna.
Det har väl ägarna varit rätt tydliga med att det inte ska bli mer? Det är väl snarare så att kan SAS inte få ihop det ekonomiskt så får de gå i konkurs och så får staten överväga att starta ett nytt bolag?
 
Toppen