Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Vad gäller om det nu blir strejk. Jag har en godkänd OT-uppgradering till Plus på SK191 ARN-KLR på fredag. SAS säger att de bokar om, i så fall blir det till Kalmarflyg BMA-KLR. Men eftersom jag numera har en Plus-biljett så blir det väl ofrivillig nergradering oxå, eller tänker jag fel?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Vad gäller om det nu blir strejk. Jag har en godkänd OT-uppgradering till Plus på SK191 ARN-KLR på fredag. SAS säger att de bokar om, i så fall blir det till Kalmarflyg BMA-KLR. Men eftersom jag numera har en Plus-biljett så blir det väl ofrivillig nergradering oxå, eller tänker jag fel?

Den här borde väl gälla. Optiontown.com paid upgrades on SAS - Page 107 - FlyerTalk Forums

Irregularity

Rebooking procedures for passengers with an upgrade, affected by irregularity:

Rebooking to other SK-flight
If the same booking class as passenger was upgraded to is available - rebook the passenger in the upgraded booking class.
If the same booking class as passenger was upgraded to is not available - rebook the passenger in the same service class as originally booked and refund the upgrade.
Rebooking to other airline
Rebook the passenger in the same service class as originally booked and refund the upgrade.
 
A

Aurora

Guest
Vad gäller om det nu blir strejk. Jag har en godkänd OT-uppgradering till Plus på SK191 ARN-KLR på fredag. SAS säger att de bokar om, i så fall blir det till Kalmarflyg BMA-KLR. Men eftersom jag numera har en Plus-biljett så blir det väl ofrivillig nergradering oxå, eller tänker jag fel?

Kalmar oprereres av Jettime, mener jeg. SK191 er flydd av Jettime de siste dagene, ergo vil ruten være urørt av streiken. God tur :)
 

jth

Medlem
Jag har en biljett hem från AMS i fredag nästa vecka och jag har mycket svårt att se att den skulle hålla på längre än norwegians strejk sist, som höll på i 6 dagar, så jag tar det lugnt.
 
Tusan sitter du och oroar dig för grejer om 9 dagar? :p Tänk på oss olyckliga som ska iväg imorgon :oops:
Jag ska inte iväg förrän på fredag mellan ARN-UME och väntar med spänning på midnatt. Dock känns det som att ringa och fråga SAS nu är slöseri med tid i telefonkö... Vill tro att det löser sig..:confused:
 

OliT

Medlem
Frustrerande situation. Jag kan inte avboka morgondagens GO-biljetter och använda aftonens flexibla för att vara säker på att komma fram, eftersom SAS inte tillåter det innan strejken är ett faktum. Jag kan så klart gambla på att det blir en strejk, men då riskera att förlora ett par tusenlappar.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag ska inte iväg förrän på fredag mellan ARN-UME och väntar med spänning på midnatt. Dock känns det som att ringa och fråga SAS nu är slöseri med tid i telefonkö... Vill tro att det löser sig..:confused:

Ja ingen vet väl utgång ännu förutom dom som sitter och förhandlar. Man får nog helt enkelt vänta tålmodigt och se.
 
Toppen