Senaste nytt

Personalen satte inte tag på väska – nu saknas den?!

Hachans

Medlem
Lite förvånande att ingen här i tråden, tycks fråga ifall bagaget var namnmärkt (eller har jag missat en sån notering...). Den "billigast försäkringen = gratis" att ha namnmärkt både på utsidan och insidan av bagaget...

Trodde det var självklart att man alltid har namnlapp både invändigt och utvändigt. De kastar ju praktiskt taget såna taggar efter en.
 

Valley

Medlem
Blir lite förvånad över att forummedlemmar reagerar över värdet på 35k. Det går ju ganska enkelt att komma upp i betydande summor egentligen?

Helt rätt.
Nog så att man inte tänker på hur mycket det verkligen värt förrän något händer.
Kom på det själv första gången min väska försvann
2 kostymer, 5 skjortor, 2 par skor + löpardojor, och så resten + väskan.
Snablars vad snabbt det blir stora summor
 

Valley

Medlem
Checka in en dator? Det skulle jag aldrig göra. Den har man i handbagaget
Var vad chefen min sa till mig en gång.
Men jag svarade att det var lungt. Minimal risk att väskan tappas bort.
Så stod man där sedan vid bagagebandet i Karlstad och funderade på vad som hänt :p

Men väskan dök allt upp någon dag senare. Och jag kunde gå till jobbet med gott samvete
 

igelkotten

Medlem
Var vad chefen min sa till mig en gång.
Men jag svarade att det var lungt. Minimal risk att väskan tappas bort.
Så stod man där sedan vid bagagebandet i Karlstad och funderade på vad som hänt :p

Men väskan dök allt upp någon dag senare. Och jag kunde gå till jobbet med gott samvete

Skulle jag checka in jobbdatorn, och blir påkommen, så förlorar jag nog jobbet ganska omgående :p

Vad gäller att checka in dyra prylar, så är det kanske inte alltid självklart vad man bör göra. Jag själv tyckte en gång att det nog inte var så korkat att checka in en förlovningsring, men drog en snabb googlin och överröstes av artiklar och trådar om vilken jubelidiot man är om man gör så.... Det var ju tur att jag själv hann "inse" det innan flyget. :)
 

Johan Gott

Medlem
Skulle jag checka in jobbdatorn, och blir påkommen, så förlorar jag nog jobbet ganska omgående :p

Vad gäller att checka in dyra prylar, så är det kanske inte alltid självklart vad man bör göra. Jag själv tyckte en gång att det nog inte var så korkat att checka in en förlovningsring, men drog en snabb googlin och överröstes av artiklar och trådar om vilken jubelidiot man är om man gör så.... Det var ju tur att jag själv hann "inse" det innan flyget. :)


Haha! Ja, med tanke på hur lätt det är att få plats med en ring i ett handbagage :) Du kan ju iofs haft en förlovningsring för 100 kr, vad vet jag ..
 

bvs

Medlem
När jag reser med cykelväska så är nog värdet över 100k, å andra sidan går det som specialbaggade och då är det rätt svårt att missa tag (brukar alltid bli tvingad att lyfta upp den på bandet till röntgen själv)
 
Toppen