Senaste nytt

Pendeltåg till Arlanda från december 2012

Jacob

Medlem
Med ett tillägg på 300 kr på det vanliga 30 dagars SL kortet(300+790=1090) kan man åka hur mkt man vill till och från Arlanda med pendeln under dessa 30 dagar.
Är detta tillgängligt för allmänheten? För att få köpa de speciella personalpendlarkorten som Flygbussarna har har man åtminstone tidigare behövt visa upp något form av arbetsintyg som styrker att man jobbar på Arlanda.
 

vicce

Medlem
Jag tror det hela blir mycket bra.
Med ett tillägg på 300 kr på det vanliga 30 dagars SL kortet(300+790=1090) kan man åka hur mkt man vill till och från Arlanda med pendeln under dessa 30 dagar. Detta kommer bli mkt attraktivt för många av de som arbetar på Arlanda men som förutom SL kort idag har det speciella personalpendlar 30 dagars kortet som Arlanda Express och flygbussarna erbjuder.

Om detta finns för oss som inte jobbar på Arlanda så är det helt klart väldigt intressant.
 

Dr. Miles

Expert
Är detta tillgängligt för allmänheten? För att få köpa de speciella personalpendlarkorten som Flygbussarna har har man åtminstone tidigare behövt visa upp något form av arbetsintyg som styrker att man jobbar på Arlanda.

Om detta finns för oss som inte jobbar på Arlanda så är det helt klart väldigt intressant.

Det går att köpa 30-dagarsbiljett Arlanda(inkl. vanliga SL zoner) för 1.090 SEK. Utan krav.
Denna kort har funnit sedan Upptåget kom till Upplands Väsby.

För Arlandaresan (från 9 december) – AB Storstockholms Lokaltrafik
 

Palazzi

Medlem
Jag har hela tiden tolkat det som att 300+790SEK gäller alla personer...

Läste lite på ett entusiastforum för järnväg och där verkade man också eniga om att det så är fallet.... Forumet, som jag hittade via google, är väl inget facit.......men de som är medlemmar verkar arbeta i branschen.

Update: Dr. Miles hann före..
 

Palazzi

Medlem
Nu är det också klart att denna nya linje, samt Arlanda Express, blir de enda spårbundna linjerna till Arlanda; om man vill åka från Stockholms innerstad dvs.

Centerpartiets förslag om en förlängning av Roslagsbanan, till ARN, röstades idag ner i trafiknämnden för Stockholms Landsting.

De 3.5 miljarder, som förlängningen beräknades kosta, kan inte räknas hem enligt nämnden.

Jag hittade ingen information om den specefika dragningen, men troligen handlade det om en ca 15km lång förgrening från stationen Lindholmen.
 
Last edited:

Kristofer

Medlem
Åkte med pendeln till Arlanda idag. Tåget funkade fint, men usch vilken flaskhals betalstationen är. Alldeles för lång väntan innan man kan gå in på Arlanda.
 
Toppen