Senaste nytt

Pendeltåg till Arlanda från december 2012

Vinsten i tid jämfört att åka via Märsta och byta till buss (om man nu ändå ska åka med SL) är inte i mina ögon tillräckligt stor för att motivera kostnaden på 75 kronor extra utöver SL-taxa (det summan angavs i metro imorse).
Får jag inte skjuts ut och har gått om tid är det pendeltåg + buss som gäller, har jag "bråttom" blir det taxi hela vägen. Flygbussar eller Arlanda Express är inget alternativ för min del i och med att jag först måste in till stan och vända om jag ska nyttja dessa.

Perfekt. Bor i Birkastan, så blir nog snabbaste sättet att ta sig till Arlanda för min del (snabbare från Karlberg än att ta sig ned till Centralen och sen åka förbi igen..).

Det är bra pris, särskilt om man redan har 30-dagarskort, då får man en hel månads Arlanda-resor för bara 300 kr extra (1090 ist f 790 kr).

Mvh
/NotRyan

Med tanke på SLs förmåga idag att köra tågen någorlunda i tid skulle jag itne lita på att ta pendeltåget under vintern då det finns risk för snö.
En resa som skulle ta 10 minuter till jobbet blev istället över 1 timma försening. 0713-tåget avgick vid 0805 ungefär och var framme vid 0830, dvs 15 min extra tid för en sträcka som ska ta 10 minuter när väl tåget kom. De som skulle på vid stationerna efteråt fick vätna på nästa tåg i och med att det var helt fullproppat på tågen, de som klagade mest över förseningen var dock de som hade lyckats får sittplats...

Tja äidag är ju vädret ovanligt extremt.
Arlanda har stängt för all flygtrafik..det är mycket ovanligt!
Jag bor i Älvsjö och nya SL pendeln blir perfekt för mig :)

Nog för att det är lite extremt idag, men SL har ju en rätt dålig meritlista vad det gäller att köra tåg i tid när det blir kallare än minus 10 och kommer 2 cm snö. Inget jag skulle lita på att de går någorlunda i tid under vinterhalvåret om det finsn risk för kyla/snö.

Nog för att det är lite extremt idag, men SL har ju en rätt dålig meritlista vad det gäller att köra tåg i tid när det blir kallare än minus 10 och kommer 2 cm snö. Inget jag skulle lita på att de går någorlunda i tid under vinterhalvåret om det finsn risk för kyla/snö.

Fast -10 och 10 cm fixade dom ju hyfsat ändå... var -5 och 30 cm till som blev verkligt problem :D

För oss som bor i Solna blir det ju också vettigt alternativ mot att slippa åka in till stan först och sen passera "nästan hemma" på väg ut igen ;)

Toppen