Senaste nytt

Pearlloungerna på Arlanda stänger permanent

mha321

Medlem
En jätte jätte gissning från mig utan information från något håll.
T2 byggs om till en Lufthansa Loungen, när Lufthansa Group flyttar till T2?
I förra veckan skickade Swedawia ut ett mail om att det skulle öppna en ny resturang på T2.

En annan tanke som jag har, Norwegian flyttar till T2 och då behövs ingen lounge, frågan är vart tar BA och AY vägen?

Det gamla ordspråket, den som lever får se, gäller även här.

Jag tror knappast swedavia agerar så snabbt på nyheterna om sas ut ur star alliance. Det är ju inte ens fmedlgklubbat... Och innan det sker till nog alla star bolag bo tillsammans.

Var det inte snack om Norwegian och T2 för ett antal år sedan och då var de för stora för den redan då. De är väl lite mindre ju, men troligen fortsatt för stora. Även Ryan är väl det ju kanske, annars skulle de ju kunna få eget där borta...
 

apknug

Medlem
Hoppas på Plaza Premium istället då! Sjukt om det inte skulle finnas några tredjepartslounger. Den på T4 har ju precis öppnat... Märkligt.
Förhoppningsvis genom att erbjuda något bättre.

Att premium bolag inte har kunnat erbjuda bättre än Norrsken till sina BC kunder är en skam, för Stockholm och Swedavia.

Konstigt att det inte blir några nya direkt Long haul linjer........
 

011430121

Medlem
Fast då skulle alla *A behöva flytta till T2 om nu det skulle betyda att LH lounge blir den enda *A loungen eller skulle Thai, Turken, TAP, Air China, Ethiopian, LOT och United köra tredjepart på T5 istället för att byta terminal?
Jag har även tänk den tanken, Thai, Ethiopian och Air China kan inte flytta till T2.
Thai har haft mycket transfer till OSL om jag förstår det hela, flög till OSL och TG maskinen var 1 timme sen och kabinchefen sa att vi skulle ha haft 65 pax med från Bangkok maskin.
Det rycktas att TG skall börja flyga BKK-OSL igen åtminstone 3-4 ggr i veckan.
Nu blev det mycket OT men en sak tror jag att det kommer hända mycket på Arlanda under 2024 mycket mer än vad Swedavia har planerat med ombyggnaden av flygplatsen.
 

Carl

Medlem
T2 har väl runt 7 gater. Borde väl fungera finfint för Ryanair. Krisar det borde det gå att lösa med bussgator också. Bör väl även kunna husera Wizz när dom kommer.
Idag på morgonen har FR 5 flighter från Arlanda.
 
Toppen