Senaste nytt

Pearlloungerna på Arlanda stänger permanent

Mangostan

Medlem
Kollade för skojs skull Priority Passappen och vilka alternativ som finns kvar på Arlanda och möttes av beskedet att Pearl på T5 stänger permanent vid årsskiftet. Pearl Lounge T2 stänger permanent 30 april 2024 och den på T4 har en text som säger att loungen är stängd för renovering tills vidare.
Detta är nyheter för mig. Någon som vet om nya lounger är planerade på respektive terminaler? Jag har själv tillgång SAS Guld och Pontus, men det känns ju märkligt om PP inte ska kunna erbjuda någon lounge framöver.
 

Attachments

  • Screenshot_20231011_154303_Priority Pass.jpg
    Screenshot_20231011_154303_Priority Pass.jpg
    154,3 KB · Visningar: 209
Last edited:

Hachans

Medlem
Kollade för skojs skull Priority Passappen och vilka alternativ som finns kvar på Arlanda och möttes av beskedet att Pearl på T5 stänger permanent vid årsskiftet. Pearl Lounge T2 stänger permanent 30 april och den på T4 har en text som säger att loungen är stängd för renovering tills vidare.
Detta är nyheter för mig. Någon som vet om nya lounger är planerade på respektive terminaler? Jag har själv tillgång SAS Guld och Pontus, men det känns ju märkligt om PP inte ska kunna erbjuda någon lounge framöver.

Intressant. Undrar om SAS ska ta över det utrymmet på T5 då. De ville ju ha mer plats.

Utöver det så verkar det konstigt att det inte finns tredjepartslounge. Eller är det så att någon ny ska öppna?

T2 är mycket konstigt att den stänger dock. Det är ju den bästa loungen.
 

Jannes

Medlem
Intressant. Undrar om SAS ska ta över det utrymmet på T5 då. De ville ju ha mer plats.
Ja detta var ju nåt som nämndes på Diamond-eventet, att förhandlingar pågick. Undar hur man kommer använda den nya ytan ifall det är så att SAS tar över det. Misstänker att Gold-sidan kommer få merparten av ökad areal, och Business flyttar in i gamla Pearl-utrymmet.
 

maswan

Medlem
SAS vill expandera, och det finns andra utrymmen för ny Pearl eller annan lounge att öppna ungefär samtidigt?
 

011430121

Medlem
En jätte jätte gissning från mig utan information från något håll.
T2 byggs om till en Lufthansa Loungen, när Lufthansa Group flyttar till T2?
I förra veckan skickade Swedawia ut ett mail om att det skulle öppna en ny resturang på T2.

En annan tanke som jag har, Norwegian flyttar till T2 och då behövs ingen lounge, frågan är vart tar BA och AY vägen?

Det gamla ordspråket, den som lever får se, gäller även här.
 

Taggen

Medlem
En jätte jätte gissning från mig utan information från något håll.
T2 byggs om till en Lufthansa Loungen, när Lufthansa Group flyttar till T2?
I förra veckan skickade Swedawia ut ett mail om att det skulle öppna en ny resturang på T2.

En annan tanke som jag har, Norwegian flyttar till T2 och då behövs ingen lounge, frågan är vart tar BA och AY vägen?

Det gamla ordspråket, den som lever får se, gäller även här.
Fast då skulle alla *A behöva flytta till T2 om nu det skulle betyda att LH lounge blir den enda *A loungen eller skulle Thai, Turken, TAP, Air China, Ethiopian, LOT och United köra tredjepart på T5 istället för att byta terminal?
 
Toppen