Senaste nytt

Panik med utgånget pass

apknug

Medlem
Hoppas det löser sig.

Handläggning kan dock vara ruskigt snabb för nytt pass. Jag var på polisen Globen 12.30 och fotade samt skrev på. Kl 13.30 dagen efter fick jag mess om att det låg klart för omedelbar uthämtning.
 

jonten

Medlem
Hoppas det löser sig.

Handläggning kan dock vara ruskigt snabb för nytt pass. Jag var på polisen Globen 12.30 och fotade samt skrev på. Kl 13.30 dagen efter fick jag mess om att det låg klart för omedelbar uthämtning.
Jag har samma erfarenhet, så jag tror fortfarande att hade hon suttit utanför dörren i morse så hade de kunnat resa som planerat.
 

sammyj

Medlem
Som det ser ut just nu så kommer vi avboka hela resan, eftersom det är en 2-4-1 award och det är en kompis som jobbar på maldiverna som fixat hotellet så är allting avbokningsbart, vädret börjar ju bli dåligt också i male så resan får skjutas till hösten/vintern.

Men ändå trist då vi inte varit iväg på länge och sett framemot resan :(

Vi hare från början tänkt resa i april och verifierat att allting fungerande då men flyttade i sista minuten till början av maj och då missade vi passet.
 
Jag vill verkligen inte vara någon besserwisser men jag måste ändå säga att jag blir lika förvånad varje gång jag läser liknande berättelser. Jag förstår faktiskt inte hur man kan vänta in i det sista med att förnya sitt pass, eller att man ens hamnar i en situation där passet är utgånget.

För mig är det en självklarhet att med 6 månader kvar av giltighetstiden ta första bästa tillfälle att förnya passet. Nu behöver jag visserligen mitt pass nästan varje vecka och ett ogiltigt pass skulle allvarligt försvåra mina möjligheter att utföra mitt jobb, men även innan jag började resa i tjänsten var det självklart att alltid ha ett giltigt pass.
 
Toppen