Senaste nytt

Panik med utgånget pass

Du kommer inte att kunna åka från MLE via BLR till FRA. Jag har försökt i snart fyra månader (ca 30 samtal och därutöver en mängd HUACA) att få till samma biljett med AirIndia/Lufthansa. Tallinn säger konsekvent nej. Dom kan se båda benen separat, men kan inte boka dom tillsammans. Har antagligen något med 'Married segments' att göra.

Ang din sambos pass så är det nog ganska kört, tyvärr. Jag har varit i samma sits för ett par år sedan där hustrun fick sätta sig i bilen och köra till djupaste Småland till en liten polisstation för att sätta sig i kö fysiskt. Tog många timmar...

Sjukskrivning är väl till för när man är sjuk? Blir så trött på missbruk av bidrags systemen, dessutom så drabbar sådant näringsidgaren direkt eftersom sjuklön betalas av företaget första tiden. Så vid närmare tanke ändrar jag ordet missbruk till grov stöld!

Jag håller fullständigt med dig men i det här fallet blir det ju på en karensdag så arbetsgivaren skulle inte behöva betala sjuklön.

Thailand kan acceptera provisoriska pass om de har biometrisk information vilket passen som utfärdas på bl a Arlanda har. Problemet är att risken finns att det inte hjälps. Det kan ta stopp i incheckningen ändå eftersom det är flygbolagen som ansvarar fram till passkontrollen i det land man reser till. Som @Golfkillen utgår ifrån så måste ni skaffa provisoriskt pass. Sex månadersregeln är ”benhård” så utgånget pass, dvs pass vars giltighet går ut under resan, kommer absolut inte att fungera.

Hur Air India bedömer saken går bara att spekulera i och det ger inte så mycket att göra det.
Precis, Maldiverna där måste passet vara giltigt sex månader efter utresa, men de accepterar provisoriska pass. Så oavsett vad så måste något pass fixas.

Toppen