Senaste nytt

Optimerad Star Alliance award enkel för Eurobonuspoäng

jumbooze

Medlem
En annan aspekt när det gäller resa från Brasilien.
Även om man kombinerar flera enkelbonusresor (inkl. stopover), bör SAS EuroBonus inte debitera bränsletillägg så länge det bokas som en bokning.

t ex
biljett 1: Sao Paulo-(LH)-Frankfurt-(TG)-Bangkok-(TG)-Denpasar
stopover i Denpasar​
biljett 2: Denpasar-(SQ)-Singapore-(SQ)-Auckland-(NZ)-Rarotonga

Man behöver självklart att betala poäng för biljett 1 + biljett 2, men jag tycker att det bör kunna slippa att betala bränsletillägget så länge det bokas som "en bokning".

Spinner vidare på "en bokning", detta känns lysande om man får till det:
En bokning med flera biljetter borde man väl kunna få till
biljett 1: Sao Paulo-(LH)-Frankfurt-(LH)-Tokyo
stopover i TYO​
United miles till RAR t/r​
biljett 2: Tokyo-Hong Kong-Seoul-Frankfurt-MUC-CPH
 

NotRyan

Medlem
Jag undrar om man kan boka SAS EuroBonus bonusresa genom deras kontor i USA.
I så fall, det kanske öppnar en hel del möjligheter... ;)
Det borde väl gå att ringa den USA-baserade bokningen, och Ja, varför skulle SAS amerikanska anställda ha bättre geografikunskaper än US Airways anställda, haha..... Du är fiffig doktorn :)

Mvh
/NotRyan
 

FF#1

Medlem
Det här var spännande, ingen som har lust att rota lite vidare i det eller testa provboka nått?
Känner att jag inte har tid och ork med det nu men att det skulle vara kul att reda ut.
 

Friskytten

Medlem
Tack för olika input! Award från GRU och vidare för att slippa YQ/bränsle sparas till nästa gång. Blev alldeles för sugen på konceptet att ta asiatiska flygbolag från sina huvudbaser för att komma åt deras fina lounger m m.

Positionering med CX eco ARN-LHR-HKG-NRT (tack till Dr Miles i Deals-tråden). Går att få till en hotellnatt i HKG om man vill.

Award-resa o/w:
NRT-SIN NH I?-Biz / 787
SIN-BKK SQ I-Biz
BKK-CDG TG O-First / A380
CDG-ZRH LX
ZRH-ARN LX

Det verkar vara dålig/begränsad availability NRT-SIN med ANAs Dreamliner på mina tänkbara datum feb -14. Känns lite chansartat att boka upp sig NRT-SIN i X/eco till att börja med. Någon som har erfarenhet av om/när ANA brukar släppa i från sig några premiumplatser till *A award?
 

Friskytten

Medlem
Någon som vet varför det diffar mellan den *A Award availability man kan få fram i KVS eller ExpertFlyer och det som SAS säger finns tillgängligt i deras system? Dessutom så visar Awardtravlr ytterligare en annan availability? :confused:

(Specifikt har det rört flighter på CA, LH och LX i feb -14.)
 
Toppen