J
JPMorgan
Guest
Jag funderar på att använda poäng inom USA. För 50 000 Eurobonus kan man flyga Business inom Nord Amerika blir det Domestic First? Vad är skillnaden mot att lägga på 20 000 Eurobonus?
Jag gjorde som du föreslog och frågade diamantsupporten om det behövde vara 4+4 eller om t.ex. 5+3 skulle gå bra och fick följande svar:
SAS diamantsupport skrev:Den begränsning som finns är utbudet av flyg med bolag inom Star
Alliance och att eventuellet stopp mellan flyg inte får överstiga 24
timmar.
Nedan så ser du ett bra exempel på en enkelbiljett som jag varit med och
boka för inte så länge sedan.
Taipei - Beijing - Hangzhou - Xi An - Chongqing.
Skillnaden är 30,000 poäng!Jag funderar på att använda poäng inom USA. För 50 000 Eurobonus kan man flyga Business inom Nord Amerika blir det Domestic First? Vad är skillnaden mot att lägga på 20 000 Eurobonus?
Fast rutten var fel xian före Hangzhou så det måste vara någon annanJag hade även frågat om vilka routingregler som finns, och fick från början ett ganska intetsägande svar, så jag följde upp med en till fråga för att förtydliga vad jag menade, och uppenbarligen så har personen på diamondsupporten som jag mailar med nyligen pratat med @jumbooze
Troligen finns tillgänglighet för EB om det finns för United, men det finns inga garantier.
Däremot behöver nog inte flighterna vara giltiga rent routingmässigt eftersom United inte nödvändigtvis har samma routingregler.
Det verkar som SAS använder MPM vid beräkning/validering av bonusresor.
T ex Resa mellan Stockholm-Bangkok, finns det två routings på IATA fare.
En som heter TS (Trans-Siberian) och en som heter EH (Eastern Hemisphere).
TS betyder att du kan flyga över Sibirien och EH betyder att du kan flyga södra vägen till Bangkok.
I detta fall MPM är längre med TS så man kan flyga t ex Stockholm-Frankfurt-Tokyo-Bangkok utan att slå MPM taket.
Det kan hjälpa att kolla tillgänglighet via ANA också. Om det finns både hos United och ANA så är chanserna större att det även finns hos Eurobonus.Okej. Tack för svaret. Så man kan alltså använda Uniteds hemsida som indikation, men enda sättet att veta säkert är att höra av sig till SAS genom att maila eller ringa till Tallinn?