Senaste nytt

Optimal kreditkortskombination?

Hehe! :D

Medans tråden ändå är igång, lek med tanken att jag spenderar 150000 under ett år med AMEX Premium och jag får en 2-4-1, hur länge räcker vouchern? Under nästkommande år endast, eller längre?
Du kan boka för den innevarande år och året efter. Själva resan kan ske efter det.

Underligt nog så kan jag inte se att någon tagit med amex värvningsbonus i beräkningarna i den här tråden, men den kanske är underförstådd? ;)
Hur som helst så ger ju t ex Amex Premium ytterligare 15000p just nu som en signup bonus. (poäng att använda, inte för status)
Kan ju också vara en parameter för beslutet...

Ja, det kan ju vara lite underförstått då 3 av 5 månadens värvare varit ytterst hjälpsamma i spörsmålet... :)
Underligt nog så kan jag inte se att någon tagit med amex värvningsbonus i beräkningarna i den här tråden, men den kanske är underförstådd? ;)
Hur som helst så ger ju t ex Amex Premium ytterligare 15000p just nu som en signup bonus. (poäng att använda, inte för status)
Kan ju också vara en parameter för beslutet...

Ursäkta om jag kapar tråden. En fråga i samma ämne. Vi har sas mastercard premium och amex premium. Vi betalar då 1495+1000. Är det vettigare att istället ha mastercard platinum som jag betalar 1000 kr för av min arbetsgivare och kombinera med amex? Vi vill maxa poängen men inte betala onödiga årsavgifter.
Hans

Ursäkta om jag kapar tråden. En fråga i samma ämne. Vi har sas mastercard premium och amex premium. Vi betalar då 1495+1000. Är det vettigare att istället ha mastercard platinum som jag betalar 1000 kr för av min arbetsgivare och kombinera med amex? Vi vill maxa poängen men inte betala onödiga årsavgifter.
Hans
Så länge du inte är beroende av dom 12000 statuspoängen du får från MC Premium så låter det som en bra ide! Betala naturligtvis så mycket som möjligt via ditt amex i så fall. (om du är ute efter eurobonus poäng)

Toppen