Dag Klingstedt
Medlem
En liten pryl som gör att man kan generera mera skum i ölen om man vill.
Skum i ölen var du än dricker — JAPANBLOGGEN
Visa bifogad bild 33659
En liten pryl som gör att man kan generera mera skum i ölen om man vill.
Skum i ölen var du än dricker — JAPANBLOGGEN
Det är inga problem att skriva om tåg eller andra transportmedel, om det handlar om premium resande.Visa bifogad bild 34282
Kanske fel att skriva om tåg i detta forum, men jag vill mena att endast Japan har Shinkansen. Visserligen finns det andra snabbtåg runtom i världen, men inga som slår Shinkansen i effektivitet, punktlighet och snabbhet. Upp till 50 mil är Shinkansen helt klart att föredra framför flyget, sett ur synvinklarna bekvämlighet och tidseffektivitet. Priset är dock ofta högre än flyget, då Shinkansen i princip bara kör med fasta enhetspriser. Milpoäng får man inte heller. Men bekvämt och praktiskt är det.
Förstaklass heter Green Car och är riktigt bra med god komfort. Det senaste norrgående tågen har en ny sorts förstaklass som kallas Gran Class som nästan kommer upp i god Business Class-nivå på flyget.
Shinkansen Gran Class - skönaste tåget i Japan — JAPANBLOGGEN
Hur snabb är Shinkansen? — JAPANBLOGGEN
I och med jag är en japan som är bosatt i Sverige (numera jobbar i Tyskland) så jag kan komma med några tips om det behövs.Trevligt att läsa om din resa i Gran Class, Dr Miles! Du verkar komma till Japan väldigt ofta.
Absoult. Bor du i Tokyo? Jag besöker Japan 2-4 gånger per år (nästa inplanerad resa är i november) så det vore trevligt att träffasVore kul att sammanstråla om du har tid någon gång!
Jag ska också till Japan i november tillsammans med min fru och då 11 månaders bebis. Tänkte höra om man skulle kunna få lite tips om Tokyo (restauranger, hotell mm) och andra ställen att besöka under våra 17 dagar i Japan. Gärna också tips på barnvänliga aktiviteter. Detta blir vår tredje resa till Japan.I och med jag är en japan som är bosatt i Sverige (numera jobbar i Tyskland) så jag kan komma med några tips om det behövs.
Men du har bott i Japan längre än mig så du vet nog bättre om japan än mig.
Absoult. Bor du i Tokyo? Jag besöker Japan 2-4 gånger per år (nästa inplanerad resa är i november) så det vore trevligt att träffas
För konkreta tips föreslår jag dig att söka i andra trådar.Jag ska också till Japan i november tillsammans med min fru och då 11 månaders bebis. Tänkte höra om man skulle kunna få lite tips om Tokyo (restauranger, hotell mm) och andra ställen att besöka under våra 17 dagar i Japan. Gärna också tips på barnvänliga aktiviteter. Detta blir vår tredje resa till Japan.
Jag vet att @Christian R nyligen varit i Tokyo så du kanske också har lite tips på ställen?