Senaste nytt

Only in Japan

Johanna

Medlem
Jag satte direkt igång och försökte se om det gick att trycka in en resa dit. Vet inte om det är värt det. Lite långt upp och går inga tåg.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns en app för att kolla vilken temperatur samt hur trångt det är på kommande tåg i olika vagnar.
På det viset kan man välja rätt vagn i förväg. :)

Visa bifogad bild 24423
Skaparen av det där borde få ett (eller flera!) Nobel-pris! I love it!
Verkligen! Bland det bästa sen skivat bröd ju! :)
Off topic svar:

Nu finns det liknande tjänst även för Stockholms pendeltåg. (fast utan information om temperatur i vagnen).

Screenshot20160407_03 MP.png


Min pendel
 

Canadien

Medlem
Ska spendera ett dygn i Tokyo om drygt en vecka och har inte bokat hotell än. Är lite sugen att prova ett sånt där kapselhotell, någon här som provat och har rekommendationer på ett bra dylikt? Nätterna innan denna natt bor jag på Conrad i Seoul så det blir ett lagom nedåtsving i komfort inför hemresan i SAS plus.
 

Johanna

Medlem
Ska spendera ett dygn i Tokyo om drygt en vecka och har inte bokat hotell än. Är lite sugen att prova ett sånt där kapselhotell, någon här som provat och har rekommendationer på ett bra dylikt? Nätterna innan denna natt bor jag på Conrad i Seoul så det blir ett lagom nedåtsving i komfort inför hemresan i SAS plus.
Nej men vill gärna höra om erfarenheten. När jag kollade hittade jag bara för män.
 

Dr. Miles

Expert
Ska spendera ett dygn i Tokyo om drygt en vecka och har inte bokat hotell än. Är lite sugen att prova ett sånt där kapselhotell, någon här som provat och har rekommendationer på ett bra dylikt? Nätterna innan denna natt bor jag på Conrad i Seoul så det blir ett lagom nedåtsving i komfort inför hemresan i SAS plus.
De flesta Capsule Hotels har inte engelsk bokningssida.

Jag har bott det här Capsule Hotel i norra Tokyo.
Nu är det dags att flyga till Asien igen | Sida 17 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Jag har inte bott i det här Capsule Hotel (GREEN PLAZA SHINJUKU) men de har engelsk webbsida. Prova?
GREEN PLAZA SHINJUKU - Capsule hotel & sauna


Nej men vill gärna höra om erfarenheten. När jag kollade hittade jag bara för män.
Ja, det är sant. De flesta Capsule Hotels tar endast emot män.
Däremot det här Capsule Hotel i Shinjuku tar endast emot kvinnor.
Le Luck Spa - Accommodation & Le Luck Spa

Vill ni ha flera tips om Capsule Hotels i Japan, vänligen starta egen tråd. Det blir enklare för framtida sökningar. :)
 
Toppen