joakgarp
Medlem
Någon mer som ska till Japan i sommar? Vi (blir tredje resan i år) har alltid åkt tredje-fjärde veckan i augusti och stannat 3-4 veckor men tyckt att vädret har varit lite så-så, lite för mycket svensk sommar men lägg till 3-4 grader. Vi tänkte istället åka när Japan är som varmast sista veckan i juli och stanna i fyra veckor. Lite sökningar på Google gav mig svar att väldigt många avrådde från att åka just då pga för varmt.. någon som har varit i Japan under juli?
Finnair flyger nu även till Fukuoka så borde bli bra lockpriser när rean startar i april-maj, hoppas jag på iaf.
Beroende på vart vi åker så siktar vi nog in oss på Tokyo (som vanligt), Yokohama, en dagstur till Nagano ochupp till Sendai i några dagar och kikar in på rävfarmen. Efter det till Okinawa.
Finnair flyger nu även till Fukuoka så borde bli bra lockpriser när rean startar i april-maj, hoppas jag på iaf.
Beroende på vart vi åker så siktar vi nog in oss på Tokyo (som vanligt), Yokohama, en dagstur till Nagano ochupp till Sendai i några dagar och kikar in på rävfarmen. Efter det till Okinawa.