Skrev ett inlägg på deras Facebook eftersom deras kundtjänst bara blir otrevliga när man försöker resonera.
Kommentarer
"Inställda flighter händer alla flygbolag, men det är hur man hanterar situationen som skiljer.
Tyvärr blir det bottenbetyg för SAS här:
1. Man får ett kryptiskt mail efter stängningstid för kundtjänst där det är oklart om man ens får åka med något annat
2. Jag får själv ringa kundtjänst för att få information om den inställda flighten, inte ens ett SMS
3. När jag väl pratar med kundtjänst så meddelar de att jag är ombokad, men jag själv får notera att det nu är i ekonomi-klass, när jag bokat plus hos SAS. På frågan varför svarar ni att det är fullt på det nya flyget. Så är dock inte fallet, finns 2 platser lediga till försäljning via alla de vanliga kanalerna. Som kund måste man väl ändå kunna förvänta sig att få motsvarande produkt, speciellt när det innebär 8h försening med allt vad det innebär i övriga problem?
4. När jag påpekar att det finns plats, och att jag vet att ni bokat andra som skulle åkt Plus i motsvarade på det andra flygbolaget blir personen på kundtjänst otrevlig.
Jag förväntar mig detta av vissa bolag som kallar sig lågprisbolag, men inte av SAS. Dåligt!"