Senaste nytt

Ombokad, now what?

Förresten, vad händer om man tex får Premium Economy med Lufthansa från Frankfurt, har man då fortfarande rätt till ersättning eller ser man då uppgraderingen som en kompensation?
At du får reise i "opprinnelig" klasse kan da på ingen måte frata deg standarderstatningen på 600 euro.
(75% av billettprisen i tillegg får du nok ikke i det tilfelle)

Jag skulle inte rekommendera någon att använda ett EB-nummer som inte är ens eget.
Min erfarenhet av sas kundtjänst är att de inte ser det mitt EB-nummer när man kommer fram. Iaf som EBG och när man ringer utanför öppettiderna.

Men ja, jag håller generellt sett med den rekommendationen.

Min erfarenhet av sas kundtjänst är att de inte ser det mitt EB-nummer när man kommer fram. Iaf som EBG och när man ringer utanför öppettiderna.

Men ja, jag håller generellt sett med den rekommendationen.
Det har du nog rätt i. Ringer man under normala öppettider så skickas numret med, men inte när man ringer utanför normala öppettider. Jag har frågat detta en gång då jag tycker det är irriterande att behöva trycka in numret och sen bli tillfrågad om det.

• Gilla
Reactions: Pho
Inga platser kvar i premium economy på LH, även fast jag tyckte hon var otroligt snabb att svara det utan att ha hunnit kolla.

Vilken flight? LHxxxx och avgångstid, så kan vi nog se vad som finns kvar och inte finns kvar. Eller komma på en alternativ färdväg! :)
Jag ringde tillbaka för att kolla, och fick prata med en otrevlig herre som bara refererade direkt till kompensation via customer care istället för att ens kolla vad som finns.

LH730 är det som de bokat om mig till MUC-HKG.

Toppen