Senaste nytt

Ombokad, now what?

Per N

Medlem
Jag fick ett ganska kul svar från chatten (en danska) som svarade på min kommentar att det inte kändes särskilt "Plus" att flyga economy med Lufthansa, då svarade hon "du får ju mer poäng när det blir fler flygningar, originalbokningen ger 7500 poäng och nu får du 7575 poäng" yippie, det var det ju värt för 75 poäng extra :(
 

SNIFF

Medlem
Rätt datum den här gången. 27:e?

LH730 från MUC har lediga platser.
LH796 från FRA har lediga platser.

upload_2016-5-27_7-46-25.png
 

AABack2ARN

Medlem
Fullt i Premium Economy på Thai också, TG961

Enligt ExpertFlyer ser bokningsläget ut så här på TG961: C8 D8 J8 Z8 U7 YL BL ML HL QL TL KL SL VL WL. Är ganska övertygad om att U är Premium Economy och uppenbarligen är TG villiga att sälja 7 platser där...

På LH730 (MUC): F5 A4 J4 C4 D4 Z4 P4 G2 EL NL Y2 BL ML UL HL QL VL WL SL TC LC KC
På LH796 (FRA): F2 AL J2 C2 D2 Z2 PC G9 E9 N9 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V3 W1 SL TC LC KC

Så via Frankfurt borde det inte gå att skylla på platsbrist i Premium Economy.
 

SNIFF

Medlem
Hur det fungerar på insidan med sådana här ombokningar är i min värld lite av ett mysterium. Man kanske inte får boka om hit och dit oavsett om det finns lediga platser. Kanske är en kostnadsfråga?
 

WF789

Medlem
Første telefon skulle han legge inn forespørsel om premium hos Lufthansa. Like etter fikk jeg ny billett i økonomi.
Ringte nylig på nytt, da "hadde ikke lufthansa Premium på dette flyet" Supervisor tillot heller ikke ombooking til premium hos Thai.
 

frazer

Medlem
Skrev ett inlägg på deras Facebook eftersom deras kundtjänst bara blir otrevliga när man försöker resonera.

Kommentarer

"Inställda flighter händer alla flygbolag, men det är hur man hanterar situationen som skiljer.
Tyvärr blir det bottenbetyg för SAS här:
1. Man får ett kryptiskt mail efter stängningstid för kundtjänst där det är oklart om man ens får åka med något annat
2. Jag får själv ringa kundtjänst för att få information om den inställda flighten, inte ens ett SMS
3. När jag väl pratar med kundtjänst så meddelar de att jag är ombokad, men jag själv får notera att det nu är i ekonomi-klass, när jag bokat plus hos SAS. På frågan varför svarar ni att det är fullt på det nya flyget. Så är dock inte fallet, finns 2 platser lediga till försäljning via alla de vanliga kanalerna. Som kund måste man väl ändå kunna förvänta sig att få motsvarande produkt, speciellt när det innebär 8h försening med allt vad det innebär i övriga problem?
4. När jag påpekar att det finns plats, och att jag vet att ni bokat andra som skulle åkt Plus i motsvarade på det andra flygbolaget blir personen på kundtjänst otrevlig.

Jag förväntar mig detta av vissa bolag som kallar sig lågprisbolag, men inte av SAS. Dåligt!"
 

agehall

Medlem
Mitt tips här är att ta fighten på flygplatsen istället för att prata med kundtjänst. Det är ju inte direkt någon nyhet att SAS kundtjänst inte längre har koll.

Åk ut till flygplatsen i god tid, agera lite smått förvånade när de säger att planet är inställt men argumentera för omrouting enligt EU261/2004 och ha förslag på en rutt klar. Jag tror det är det absolut bästa sättet att hantera detta.
 

frazer

Medlem
Mitt tips här är att ta fighten på flygplatsen istället för att prata med kundtjänst. Det är ju inte direkt någon nyhet att SAS kundtjänst inte längre har koll.

Åk ut till flygplatsen i god tid, agera lite smått förvånade när de säger att planet är inställt men argumentera för omrouting enligt EU261/2004 och ha förslag på en rutt klar. Jag tror det är det absolut bästa sättet att hantera detta.
Låter logiskt. Enda risken är att alla platser på alternativ är slut.
 
Toppen