Det finns ingen svensk 2-4-1 avdelning. Det är den vanliga svenska kundtjänsten du pratat med. Denna kundtjänst hanterar alla typer av ärenden inom sas, därav låg kompetens på detta område då de inte är experter.
Den riktiga 2-4-1 supporten sitter som sagt i Tallinn och det enda de gör är att hantera dessa typer av ärenden, de är experter på just detta. Ett tips är att du läser första posten i denna tråd, där har du all information du behöver.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jag säger inte att sas är felfria, de har onekligen inte hanterat detta helt korrekt. Men hade du ringt det dedikerade numret för 2-4-1 bokningar hade problemen med största sannolikhet aldrig inträffat. Att man får "felaktig" hjälp när man själv ringt fel nummer får man faktiskt ta lite eget ansvar för.
Jag har själv haft en del kluriga bokningar med vanliga supporten och det är inte ovanligt att det tar 30-60 minuter för dom att fixa en bokning när liknande bokningar görs på 5 minuter hos de i Tallinn. När jag då fått en agent som onekligen inte kan det de håller på med så är det bara att tacka och lägga på och ringa igen.