Senaste nytt

Ombokad bonusresa med EuroBonus där flighter togs bort som skulle vara kvar

Jag tänker vara hård i tonen på detta, men samtidigt objektiv. Sas har klantat till sig i detta sammanhang, vilket har förstört mycket för dig. Men även ovarsamhet har varit en bidragande faktor här. Folk har varit riktigt hjälpsamma här och du har fått svar från bland de mest aktiva och kunniga BC-medlemmar(!). Om detta tar emot så hårt så får du rikta den energin mot SAS eller så glömmer man detta och nej, vem som helst hade varit lika bitter som dig ifall det hände de. Sen kan det diskuteras om hur man för det vidare. Lycka till!

Som sagt blir man kopplad och förklarar vad det gäller så ska det ändå vara rätt avdelning.

Vem påbörjar en bokning man inte kan fullfölja?

Det försöker jag förstå :)

Det finns ingen svensk 2-4-1 avdelning. Det är den vanliga svenska kundtjänsten du pratat med. Denna kundtjänst hanterar alla typer av ärenden inom sas, därav låg kompetens på detta område då de inte är experter.
Den riktiga 2-4-1 supporten sitter som sagt i Tallinn och det enda de gör är att hantera dessa typer av ärenden, de är experter på just detta. Ett tips är att du läser första posten i denna tråd, där har du all information du behöver.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag säger inte att sas är felfria, de har onekligen inte hanterat detta helt korrekt. Men hade du ringt det dedikerade numret för 2-4-1 bokningar hade problemen med största sannolikhet aldrig inträffat. Att man får "felaktig" hjälp när man själv ringt fel nummer får man faktiskt ta lite eget ansvar för.
Jag har själv haft en del kluriga bokningar med vanliga supporten och det är inte ovanligt att det tar 30-60 minuter för dom att fixa en bokning när liknande bokningar görs på 5 minuter hos de i Tallinn. När jag då fått en agent som onekligen inte kan det de håller på med så är det bara att tacka och lägga på och ringa igen.

Som sagt blir man kopplad och förklarar vad det gäller så ska det ändå vara rätt avdelning.

Vem påbörjar en bokning man inte kan fullfölja?

Det försöker jag förstå :)
Och att lita på kundtjänst, vad brukar vi säga om det? Har de prata svenska borde varningsklockor ringa då du med största sannolikhet inte hamnat i Tallinn hos 2-4-1 bokningen.

Jag har påbörjat massa bokningar och ändringar som vi sedan avbrutit, antingen pga inkompetens från handläggare, nekad routing eller att de inte hittat det jag ser. Tillbaka till ritbordet i dessa fall. Är mer regel än undantag att man får försöka några ggr.

Alla är nog överens om att SAS inte hanterat detta perfekt, men det är sällan det bara är den enas fel att två träter. Det viktiga är att man drar lärdom av det. Finns ju ett ordspråk som passar bra här, "assumption is the mother of all F ups". Läser man igenom denna tråd ser jag en massa antaganden som visat sig vara fel.

SAS har bevisat hur de outsourchat kundtjänsten och totalt tappat rimligheten i sina misstag.

i höstas behövde en resa bokas akut, dvs resan var väldigt viktig och inget fick gå snett. Satt i telefonen i 16 timmar och de lyckades klanta sig på allt.

1) få en första klass resa försvinna genom att bara boka om och chansa sedan inte kunna återställa felet
2) skapa galet stort merarbete för de inte kunde hantera bonusbokningar (vilket chefen efter ett par timmars samtal klämde ur sig)
3) Det de ville kompensera för allt strul var så uselt att man skämdes ihjäl sig.

Det var från första samtalet till sista så usel kunskap att jag nästan lika gärna kunnat be någon på stan göra jobbet åt de.

Sedan hade deras chef inget mandat att göra något fast de klantat sig något fruktansvärt, deras custumer care gav ett erbjudande som var så dåligt att man kände verkligen NO more SAS och så kommer det bli, om man inte tvunget måste resa med de igen.

klassiskt problem när man tar in ett bemanningsföretag med anställda som arbetar veckor och sedan knappar lite hur som helst och ställer till med bekymmer för kunderna och i toppen sitter någon som tror sig vara smart å vill ”snåla” in oavsett hur uselt man skött sig.

slutsatsen är : SAS kundtjänst ska man undvika och man ska inte räkna med ett vettigt bemötande när man klantar till det.

SAS har bevisat hur de outsourchat kundtjänsten och totalt tappat rimligheten i sina misstag.

i höstas behövde en resa bokas akut, dvs resan var väldigt viktig och inget fick gå snett. Satt i telefonen i 16 timmar och de lyckades klanta sig på allt.

1) få en första klass resa försvinna genom att bara boka om och chansa sedan inte kunna återställa felet
2) skapa galet stort merarbete för de inte kunde hantera bonusbokningar (vilket chefen efter ett par timmars samtal klämde ur sig)
3) Det de ville kompensera för allt strul var så uselt att man skämdes ihjäl sig.

Det var från första samtalet till sista så usel kunskap att jag nästan lika gärna kunnat be någon på stan göra jobbet åt de.

Sedan hade deras chef inget mandat att göra något fast de klantat sig något fruktansvärt, deras custumer care gav ett erbjudande som var så dåligt att man kände verkligen NO more SAS och så kommer det bli, om man inte tvunget måste resa med de igen.

klassiskt problem när man tar in ett bemanningsföretag med anställda som arbetar veckor och sedan knappar lite hur som helst och ställer till med bekymmer för kunderna och i toppen sitter någon som tror sig vara smart å vill ”snåla” in oavsett hur uselt man skött sig.

slutsatsen är : SAS kundtjänst ska man undvika och man ska inte räkna med ett vettigt bemötande när man klantar till det.

har det hänt något nytt i detta? Du körde ju hela spektaklet i en egen tråd för någon månad sedan.

https://www.businessclass.se/forum/...lighter-togs-bort-som-skulle-vara-kvar.94908/

har det hänt något nytt i detta? Du körde ju hela spektaklet i en egen tråd för någon månad sedan.

https://www.businessclass.se/forum/...lighter-togs-bort-som-skulle-vara-kvar.94908/

jag skrev aldrig hur det hela slutade, därav det här gjorde ni inte bra SAS. Hade de löst situationen och förstått korrelationen mellan väldigt mycket samtalstid med de och allt strul, ja så hade jag aldrig behövt lägga det i denna tråd. Då hade de snarare fått kudos för de löst situationen.

jag skrev aldrig hur det hela slutade, därav det här gjorde ni inte bra SAS. Hade de löst situationen och förstått korrelationen mellan väldigt mycket samtalstid med de och allt strul, ja så hade jag aldrig behövt lägga det i denna tråd. Då hade de snarare fått kudos för de löst situationen.
Jag undrar lite och säkert fler med mig, varför du lägger upp detta i tråden nu 1 år senare, men skriver som att det hände nu under hösten?

Toppen