Senaste nytt

Ombokad bonusresa med EuroBonus där flighter togs bort som skulle vara kvar

Det nya numret som man får inloggade i sas award för det var en sådan bokning det gällde dvs ingen SK resa.
Har du lust att skriva här vilket nummer du ringde?

Med tanke på vad du beskriver och speciellt vilken tid det var så kan det nog vara en förklaring till vad som gått fel.

Det är även olika tillgänglighet för SAS Amex 2-4-1 och resa bokad via SAS online/telefon. Vouchern brukar ha lite olika regler kring routing, antal stopp i olika zoner etc.

Jag har också blivit kopplad många gånger så det är svårt att säga vart jag hamnat.

0770 numret har jag ringt och förklarar vad jag har och de har dragit den många gånger sedan hur jag kopplats vet jag inte...

Har du lust att skriva här vilket nummer du ringde?

Med tanke på vad du beskriver och speciellt vilken tid det var så kan det nog vara en förklaring till vad som gått fel.

Det är även olika tillgänglighet för SAS Amex 2-4-1 och resa bokad via SAS online/telefon. Vouchern brukar ha lite olika regler kring routing, antal stopp i olika zoner etc.

Jag kom dock fram till de före kl 17, ringde väl kl 16:30 typ och blev kopplad. Chefen som ringde upp var väldigt väl insatt i vouchern och allting så att det skulle vara fel avdelning låter inte rimligt med tanke på att hon sa att det var en i hennes team jag talar med.

En kompis sa dock att det är svensk Ktj man kommer till numera stämmer inte det?
Jag har också blivit kopplad många gånger så det är svårt att säga vart jag hamnat.

0770 numret har jag ringt och förklarar vad jag har och de har dragit den många gånger sedan hur jag kopplats vet jag inte...
Här har du problemet.
Tallinn som är de som hanterar 2-4-1 bokningar med voucher stänger klockan 17 på vardagar. Vilket de också meddelat dig. Deras nummer börjar på 018.
Du har ringt 18:47 vilket är efter deras stängningstid och då hamnar du hos sas vanliga kundtjänst som normalt inte hanterar dessa typer av bokningar, och kunskapen där är mycket lägre på dessa typer av bokningar.

Varför ringde du inte in i god tid innan 17 på torsdagen som de sagt utan istället ringer du 1847?
Att du ska ringa 018-numret står klart och tydligt på den voucher du får hemskickad, att du istället ringt vanliga 0770-numret och hamnat hos vanliga kundtjänst är det som varit problemet.
Du säger att du ringt in och felanmält 7 ggr på en vecka, här hade det varit ett ypperligt tillfälle att skapa en tråd på forumet för att få vår syn på det hela och vi hade förhoppningsvis kunnat hjälpa dig i tid och guidat dig till att ringa rätt nummer vilket hade underlättat ditt ärende.

Här skulle de sagt du måste boka returen direkt för att bli garanterad att inga flyg försvinner, det gjorde de inte trots att jag flera gånger tryckte på hur viktigt det var med att utresan inte fick bli ändrad då svärfar måste åka med kort varsel.
Varför skulle de ge dig felaktig information? Det går utmärkt att boka om saker och ting så länge man pratar med en kompetent handläggare. Har man otur och får prata med någon som inte är kompetent så får man ringa in igen och hoppas på bättre tur.

2) Ringer in de hittar då hemresa, säger att den resa du har kan du glömma, de lyckas få fram ett flyg dagen innan alternativt 2 veckor bort vilket inte går, de säger efter de bokat om att det blir C (jag hörde hela tiden Att det söktes efter F) men agenten tog C på eget bevåg och förklarade att ”så” blir det ungefär.
Du borde ha tackat för samtalet och avslutat det direkt när de inte hittade vad du ville. Genom att avbryta ombokningen så slipper du att det blir fel.

Svärfar är väldigt stressad
Det är extremt dåligt att vara stressad när man bokar awards - då kan man i princip garantera att det blir fel.

Så jag tycker skuldfrågan är extremt enkel att reda ut.
Japp, skulden ligger helt på din sida. Du verkar visserligen fått prata med en inkompetent handläggare, men det fråntar inte dig från ansvar.

Du har ju trots allt varit med här ett par år. Menar du verkligen att du helt ignorerat alla diskussioner om just detta? Det är varken första eller sista gången en inkompetent handläggare kommer pilla i våra bokningar men följer man de råd som i princip alltid ges här så slipper man problem. Du har valt att göra motsatsen och har fått problem.

Jag skrev precis att jag ringde kl 16:30 men att det samtalet avslutades kl 18:47.

Min voucher fick jag för drygt 15 månader sedan, tyvärr har jag inte det numret kvar och dessutom har SAS lagt upp det via hemsidan och som sagt de har kopplat mig när bokningen gjorts när jag förklarat hur jag vill boka.

Så vi kan nog utesluta det ganska ordentligt..

Chefen skyllde på att de var ny personal och att de därför gjorde en massa fel, då frågade jag varför man chanser på så pass viktiga saker och det kunde hon givetvis inte svara på. Så nog har jag pratat med svenska 2-4-1 avdelningen allt.

Här har du problemet.
Tallinn som är de som hanterar 2-4-1 bokningar med voucher stänger klockan 17 på vardagar. Vilket de också meddelat dig. Deras nummer börjar på 018.
Du har ringt 18:47 vilket är efter deras stängningstid och då hamnar du hos sas vanliga kundtjänst som normalt inte hanterar dessa typer av bokningar, och kunskapen där är mycket lägre på dessa typer av bokningar.

Varför ringde du inte in i god tid innan 17 på torsdagen som de sagt utan istället ringer du 1847?
Att du ska ringa 018-numret står klart och tydligt på den voucher du får hemskickad, att du istället ringt vanliga 0770-numret och hamnat hos vanliga kundtjänst är det som varit problemet.
Du säger att du ringt in och felanmält 7 ggr på en vecka, här hade det varit ett ypperligt tillfälle att skapa en tråd på forumet för att få vår syn på det hela och vi hade förhoppningsvis kunnat hjälpa dig i tid och guidat dig till att ringa rätt nummer vilket hade underlättat ditt ärende.

Alltså man kan tro att du inte är på riktigt. Läs själv igenom vad du skriver. Du vill lägga skulden på den som inte gjort fel, varför då mår du bättre av det?

Varför skulle de ge dig felaktig information? Det går utmärkt att boka om saker och ting så länge man pratar med en kompetent handläggare. Har man otur och får prata med någon som inte är kompetent så får man ringa in igen och hoppas på bättre tur.

Du borde ha tackat för samtalet och avslutat det direkt när de inte hittade vad du ville. Genom att avbryta ombokningen så slipper du att det blir fel.

Du verkar har väldigt svårt att läsa?

Det är extremt dåligt att vara stressad när man bokar awards - då kan man i princip garantera att det blir fel.

Jag ringde 1 vecka innan och bokningen gjordes i lugn och ro, de sa fel därav problemen

Japp, skulden ligger helt på din sida. Du verkar visserligen fått prata med en inkompetent handläggare, men det fråntar inte dig från ansvar.

Mitt ansvar?

Jag har inget ansvar i detta mer än att veta vart jag vill åka och presentera att jag vill använda vouchern och att vara tydlig från början - vilket jag varit mot de, så cut the crap.

Du har ju trots allt varit med här ett par år. Menar du verkligen att du helt ignorerat alla diskussioner om just detta? Det är varken första eller sista gången en inkompetent handläggare kommer pilla i våra bokningar men följer man de råd som i princip alltid ges här så slipper man problem. Du har valt att göra motsatsen och har fått problem.

Jag är inne då och då. Det har inte varit läge för det eftersom tidsfristen varit för kort.

Du ger heller inte råd utan du försöker skuldbelägga helt fel part här, vilket jag inte förstår varför.

Jag skrev precis att jag ringde kl 16:30 men att det samtalet avslutades kl 18:47.

Min voucher fick jag för drygt 15 månader sedan, tyvärr har jag inte det numret kvar och dessutom har SAS lagt upp det via hemsidan och som sagt de har kopplat mig när bokningen gjorts när jag förklarat hur jag vill boka.

Så vi kan nog utesluta det ganska ordentligt..

Chefen skyllde på att de var ny personal och att de därför gjorde en massa fel, då frågade jag varför man chanser på så pass viktiga saker och det kunde hon givetvis inte svara på. Så nog har jag pratat med svenska 2-4-1 avdelningen allt.
Det finns ingen svensk 2-4-1 avdelning. Det är den vanliga svenska kundtjänsten du pratat med. Denna kundtjänst hanterar alla typer av ärenden inom sas, därav låg kompetens på detta område då de inte är experter.
Den riktiga 2-4-1 supporten sitter som sagt i Tallinn och det enda de gör är att hantera dessa typer av ärenden, de är experter på just detta. Ett tips är att du läser första posten i denna tråd, där har du all information du behöver.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag säger inte att sas är felfria, de har onekligen inte hanterat detta helt korrekt. Men hade du ringt det dedikerade numret för 2-4-1 bokningar hade problemen med största sannolikhet aldrig inträffat. Att man får "felaktig" hjälp när man själv ringt fel nummer får man faktiskt ta lite eget ansvar för.
Jag har själv haft en del kluriga bokningar med vanliga supporten och det är inte ovanligt att det tar 30-60 minuter för dom att fixa en bokning när liknande bokningar görs på 5 minuter hos de i Tallinn. När jag då fått en agent som onekligen inte kan det de håller på med så är det bara att tacka och lägga på och ringa igen.

Toppen