Kris
Medlem
Samma här, inte sett denna möjlighet förr. Ringde just in och fick bekräftat att hela resan är avbokad. Låg inte i någon kö för split och ombokning osv.Låter faktiskt lite suspekt. Jag har aldrig varit med om att man kan ha olika antal legs per pax, när man ligger i samma bokning. Det borde betyda att dom behöver splittra bokning i två och därmed skapa ett nytt PNR. Detta skulle då kunna vara anledningen till att den försvunnit från sidan. Jag hade helt klart varit orolig och ringt in.
Håll oss gärna uppdaterade hur det faktiskt ligger till.
Som väntat, men det kommer ju säkert ett case där någon tror att resterande del av resan fortfarande är giltig.
Det utförliga kvittot på avbokning löd:
Dear Traveler,
You have now cancelled your trip.
Booking reference: Xxxxxxx
Visst, kan ju tolkas som att hela resan är avbokad. Skulle också kunna argumentera för att de bekräftar 'den avbokning jag själv triggat via hemsidan' (i detta fall ett leg för en person). Varför finns funktion över huvud taget på hemsidan?
Anyway, case closed i mitt fall. Tänkte jag delar upplevelsen, så behöver ingen annan vara testkanin