Senaste nytt

Olaglig strejk på Kastrup?

Jag flög från CPH i morse med svensk personal och B737.

Nu kan jag vara ute på väldigt tunn is. Men har inte många som jobbar inom flyger ett jobb på sidan om eftersom de har så mycket "fritid"? Kanske var mer så förr? Som sagt tunn is utan några belägg.

Ingen av de jeg kjenner eller vet av. Noen driver med små hobbyprosjekter på siden, men det er i såfall ikke noe som bringer inn mer enn noen 100kr i mnd.
 
Sälja på tradera och blocket, är det ett hobbyprojekt?

Med tanke på hur mycket baggage personal släpar fram och tillbaka så undrar jag vad som sker med alla saker som införskaffas utomlands?
 
SAS måste sparka dem allihop whatsoever!
Nu har man en gyllende chans att göra det med lagens rätt.
Det vore en skandal om man inte gjorde det. Dessa människor har orsakat massor av problem för SAS kunder och stora ekonomiska utgifter för företaget. De har förbrukat allt förtroende enligt mig.


Dream on
 
Mycket kan hända. Jag får se om sk983 lyfter idag:)
 
Enligt uppgift kommer strejken att fortsätta i "laglig" del i Cimber.
di.se - Så fortsätter SAS-strejken

Som det ser ut nu så är det facket FPU som har avtal med Cimber och inte CAU....
Dessa medlemma som tvingats gå över är inte medlemmar i FPU och CAUs avtal gäller inte på Cimber.....

Kan bara vänta på att CAU nu lagligt.. kommer att utlysa sympatistrejk....

Jag tror inte detta kommer vara över på ett tag tyvärr....
 
Enligt uppgift kommer strejken att fortsätta i "laglig" del i Cimber.
di.se - Så fortsätter SAS-strejken

Kan bara vänta på att CAU nu lagligt.. kommer att utlysa sympatistrejk....


tja, det var precis det som Esposito sa igår

Selv hvis det strejkende SAS-kabinepersonale vælger at genoptage arbejdet senest kl. 12 mandag for at undgå at blive fyret,
så stopper konflikten ikke her. Det vurderer talsmanden for de 147 SAS-ansatte
Hovedparten af dem, der vil blive flyttet til Cimber vil have mulighed for derovre – formentlig på helt lovlig vis – at konflikte sig til en bedre overenskomst. Det vil sige, at det stopper ikke her – det bliver måske i virkeligheden værre for SAS og SAS’ kunder, hvilket er beklageligt, men det må SAS bære ansvaret for, siger Jakob Esposito.
 
Toppen