Senaste nytt

OK att hoppa av efter halva flygresan (SAS-flyg)?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klassiker.

Ett exempel jag såg nyligen.
Dublin - Stockholm 1.800kr
Dublin - (samma plan) - Stockholm - Malaga (eller andra destinationer nedåt Europa) 600kr

Smått sjukt är det.

Hittade denna förklaring på Flashback av alla sidor men den beskriver vad jag tycker är saxning, och där man i princip reser på alla sina biljetter, både ut och hem, men saxar dem med varandra. Så här kan man göra om man ofta och regelbundet reser till samma ort.

Kod:
Datum >      1  2  3  4  5  6  7  8  9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Biljett 1:  <------H
Biljett 2:   A-----------------------------------------H
Biljett 3:                                    A-----------------------------H
Biljett 4:                                                         A------------>

A står för avresa
H står för hemresa

Ser inte så bra ut på mobiltelefon ser jag... men iallafall...
Syns ganska ok och det är helt klart saxning men min erfarenhet från att göra både en hel del av denna resor (som du beskriver) och den där man inte använder ett eller flera av segmenten är att affärsresebyråerna (eller i alla fall hrg, bcd, cwt och amex gbt som jag jobbat mycket med) i alla fall refererar till båda typerna som saxade biljetter.

Tråkig attityd du har. Samtidigt är det väl du som agerar duva i din argumentation och går på person istället för sak.
Blir irriterad om någon inte orkar läsa det jag skriver eller länken där det tydligt i alla fall från ett flygbolag sägs att det jag beskriver i alla fall från dem kallas saxning. Som sagt han får kalla det vad han vill och det finns säkert de som också kallar det för samma som jag skrev men att envist hävda att jag har fel med hänvisning till att han flög på 80-talet är för mig bara dumt.

I det ena fallet så köper man saxade biljetter men använder dem som enkelbiljetter och vaskar returen.
I det andra fallet så köper man saxade biljetter och saxar även resorna.

Dvs saxade biljetter+resor eller endast saxade biljetter... en liten men ganska viktig skillnad i ordalydelse...

I det ena fallet så köper man saxade biljetter men använder dem som enkelbiljetter och vaskar returen.
I det andra fallet så köper man saxade biljetter och saxar även resorna.

Dvs saxade biljetter+resor eller endast saxade biljetter... en liten men ganska viktig skillnad i ordalydelse...
Väl formulerat och mycket trevligare ton än jag hade. Var så jag skulle uttryckt mig och passar på att ge en ursäkt till @apknug för griniga och irriterade inlägg från min sida. Var onödigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen