Senaste nytt

Okänd transaktion på amex kort

Tycker för övrigt att det oftast är det fyrsiffriga fram som efterfrågas till skillnad från andra kort där det brukar vara det tresiffriga bak. Någon som vet mer om detta?
Jag gissar att det har med utökad säkerhet att göra. Snart kommer det väl ännu mer supersäkra AMEX-kort med tre (wow!) CVV-nummer, varav ett har hela fem siffror! Skämt åsido, CVV-nummer som säkerhet känns lite löjligt när det ändå står skrivet i klartext på kortet.
 

Dbodenfo

Medlem
Har du någon aning om vad som kan ha hänt?

jag vet faktiskt inte. Vi var i USA sept/okt skiftet. Jag tror mest på att någon sida där jag har använt kortet har blivit hackat och där igenom blivit av med numret.

tyvärr är det sådant som händer och American express löser det galant.
 

bstark

Medlem
Notiserna är klart bra, är annars något som jag inte gillar med Amex att transaktioner kan ligga dolda under flera dagar.
 
Fick ett samtal för en månad sedan från Amex Sverige som frågade om några transaktioner som har blivit "blockade" på 1 dollar st. Hade inte den blekaste och inte sett något i Amex appen, fick ett nytt kort några dagar senare bara =) Superbra support!
 

JAONHA

Medlem
Efter x antal betalningar på mediamarkt.se under Black Friday fick jag ett mail från Fraud Protection - Nordics. Avvisade ett samtal från +44 1273 344194 några minuter innan då jag tröttnat på folk som vill hjälpa mig med datorn...

Efter det har jag lagt in både Amex svenska nummer och brittiska som kontakt. Kan rekommenderas så att ni inte missar när Amex vill ringa och kontrollera misstänkt aktivitet på kortet.
 
Toppen