Senaste nytt

Okänd transaktion på amex kort

mha321

Medlem
Trevligt att ha. Dock blir det lätt lite fånigt för när man klickar på notisen kommer man till transaktionslistan -- där transaktionen inte finns ännu...
 

Dbodenfo

Medlem
en notis via Apple Pay avslöjade en okänd transaktion förra veckan på mitt elite kort. Ringde snabbt och kortet blev spärrat och utbytt. Fanns flera påbörjade transaktioner.

Amex löste allt snabbt och enkelt.
 

Delayed

Medlem
Glöm ej att skriva ner det någonstans, det är ju bra att ha vid online-köp.
Det är ju just det här med "någonstans"... :oops:;) För mindre än en vecka sedan frågade Amex mig om båda "CVV-numren", alltså fyrsiffriga fram och tresiffriga bak. Det är med andra ord bra att ha dessa även vid kontakt med kundtjänst ibland.

Tycker för övrigt att det oftast är det fyrsiffriga fram som efterfrågas till skillnad från andra kort där det brukar vara det tresiffriga bak. Någon som vet mer om detta?
 

Delayed

Medlem
Förresten, jag kan rekommendera att skrapa bort CVV-numret
Jag har aldrig provat själv men vad tror ni om att måla över numret med Tipp-Ex, nagellack eller något liknande. Döljer numret effektivt och skulle någon "skum kassör" skrapa fram det märks det rätt väl. Samtidigt kan man få tillgång numret själv om man behöver det.

Hjälper naturligtvis inte ett smack om kortet stjäls.
 
Toppen