Senaste nytt

Okänd transaktion på amex kort

Edin

Medlem
Var inne på AMEX appen nu och till min förvånad ser jag en transaktion gjord enligt följande.

Banwire Com Mexico
99 MXN motsvarade 50 sek.

Transaktionsdetaljer:
Banwire Com AXPG
115 50
Mexico
 

Edin

Medlem
Ringde nu, de spärrade kortet direkt och ska undersöka transaktionerna. De såg även försök till andra transaktioner samma dag på 1 dollar. Så jädra läskigt.. har bara handlat på svenska sidor och butiker.. skumt.. blir att söka igenom datorn på virus och återställa mobilen
 

nissefalk

Medlem
Ringde nu, de spärrade kortet direkt och ska undersöka transaktionerna. De såg även försök till andra transaktioner samma dag på 1 dollar. Så jädra läskigt.. har bara handlat på svenska sidor och butiker.. skumt.. blir att söka igenom datorn på virus och återställa mobilen

Det där händer då och då, faktiskt inget att oroa sig för, de flest kreditkorts bolag har riktigt bra koll på transaktioner nu för tiden, fick mitt Svenska AMX spärrat automatiskt för ett år sedan, de skickade ett nytt kort till mig med kurir till USA där jag var för tillfället, en del kort tom temporär spärrar ditt kort tills du bekräftar om du gjorde transaktionen eller inte.
 

Delayed

Medlem
Toppen