Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Har inte EBS, SkyTeam Elite och EBG/EBD Skyteam Elite plus status???
Hur kan de då neka "1 bag free of charge also on SAS GO light".

Jo, men de exkluderar uttryckligen de kunderna i raden ovanför.

Som någon påpekat handlar det om pengar, och antagligen kan de behandla sina egna kunder som de vill, men inte andra Skyteamresenärer (typ som Delta gör med sina egna elites och loungetillgång). Hade de fått välja själva hade de garanterat tagit betalt av alla.

SAS värderar (frivilligt eller ofrivilligt) andra flygbolags status kunde högre än sina egna.
Forstaar ikke det? Som EBG/EBD er man vel mindst Skyteam Elite? Dermed har man vel ret til sin ekstra baggage? Ellers sender SAS jo blot sine kunder i favnen paa AF/KL hvor man faar sin ekstra baggage selv paa Go Light (der tillader 0 indskreven baggage med mindre man har status)

Forstaar ikke det? Som EBG/EBD er man vel mindst Skyteam Elite? Dermed har man vel ret til sin ekstra baggage? Ellers sender SAS jo blot sine kunder i favnen paa AF/KL hvor man faar sin ekstra baggage selv paa Go Light (der tillader 0 indskreven baggage med mindre man har status)

** SAS Go Light

EBS, EBG, EBD, members do not have extra baggage

SkyTeam Elite and Skyteam Elite plus, 1 bag free of charge also on SAS GO light

SkyTeam-regler tillåter SkyTeam-medlemsflygbolag att behandla sina egna programmedlemseliter sämre än allianspartnerflygbolagseliter.

Javisst, men SAS har bestämt att deras kunder betalar för bagage i för hög grad för att de också ska få gratis väska. Jag föreslår att du uttrycker ditt missnöje till SAS.

Men det är väl bara på SAS flyg som detta gäller, på alla andra räknas ”vi” som eliten?
Intressant då hur det blir om man bokar code share ex via KLM där en sträcka utförs av SAS.
I teorin är det ju numret som ska avgöra.

Men jag ska prova! Köpte C biljett med KL/VS/AF där ett av benen är med SAS men jag blev seatad i ekonomi. Dock ska jag ha 32kg bagage. Det tror jag inte gateagenten kommer gå med på för ingen i Go har så mycket bagage.

Ska iofs bara vara borta fyra dagar så 32 kg är kanske overkill. Men det märker vi.

SkyTeam-regler tillåter SkyTeam-medlemsflygbolag att behandla sina egna programmedlemseliter sämre än allianspartnerflygbolagseliter.
Det är väl lika i alla allianserna? Åtminstone i star fungerar det ju likadant. Tydligaste exemplet är ju att United (och vad jag vet även American i one world väl) inte ger lounge till sina egna elites på inrikes men de är wg alliansen tvingade att ge det till partners.

Javisst, men SAS har bestämt att deras kunder betalar för bagage i för hög grad för att de också ska få gratis väska. Jag föreslår att du uttrycker ditt missnöje till SAS.
Jag tror inte att det handlar om att deras kunder betalar för baggage i högre grad än andras. Det handlar helt enkelt om att de är fler. Sas har flera magnituder fler ebg/ebd än de har andra elites på sina flyg. Till största delen pga var de faktiskt flyger, men också på hur enkelt det är ett få ebg. Hur många ebg+ vs övriga skyteam Elite tror du det är på en typisk ARN-got tex?

När man ska testa gränserna är det här en favorit. Minimal insats i kr och om den försvinner under resan är det inte hela världen.

Screenshot_2025-01-11-11-05-48-16_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg

Toppen