Agö skrev:Premiär idag för mig på SAS by Air Baltic. Utmärkt.+ Nytt flygplan, ljust och tyst, utmärkt benutrymme, 2-3- seating.+ Gardin mellan Plus och Go. Stenhård disciplin kring gardinen - främre toaletten för SAS Plus (sju rader, fullt).+ Mycket aktiv CC. Fyra serveringsrundor. Skräp plockades åtminstone fem gånger. Dedikerad värdinna som serverade i Plus.Det enda negativa - avsaknaden av internet och laddmöjlighet - kunde jag leva med.Ja, det kändes nästan som…Klicka för att utvidga...
Tänk vilka olika upplevelser man kan ha med samma bolag.
Flög mellan ARN-BCN den 16 juli kl 07.00 med fullt i kabinen
Främre upptaget skylten släcktes aldrig, ingen information varför.
8 rader i plus som fick gå till den enda toaletten som verkade fungera den i akten, vid ett behov för mig att besöka toaletten var väntetiden 20 minuter det var 8 vuxna personer före, några med barn.
När jag står i kön kommer hon som jag uppfattar är kabinchefen ut ur en fördragen gardin i bak av kabinen frågar henne om den främre toaletten är trasig får ett ”yes” och hon går vidare framåt i kabinen.
Maskinen har stått hela natten på Arlanda, konstigt att de har uppstått ett fel på toaletten när maskinen står stilla i 20 plusgrader.
Efter att frukostboxarna har plockats in, syns inte kabinpersonalen till på någon timme, någon ”plingar” och en ur personalen går ut till raden, får tydligen en beställning på vin för han kommer ut med det lite senare, sedan börjar det ”plinga” lite här och där det har gått två timmar av denna flygningen som beräknas ta tre timmar och tio minuter.
Efter en snabb överläggning mellan de två ur personalen som finns nu framme i kabinen, de beslutas tydligen att köra ett varv med vagnen.
Skräpet samlas in 15 minuter innan landning.
Ruturen är även den med Air Baltic, stolen framför mig verkar ha något problem som har lagats med någon typ av tape kanske medicin?
https://www.businessclass.com/forum/attachments/4d0a97f9-ebe3-49e7-a5a5-4ded20665b0c-jpeg.131656/